Tagasi

Elektriauto Nissan LEAF

Ainult elektrienergiat tarbiv, viiekohaline, praktiline, taskukohase hinnaga... jah lõpuks on ta olemas! Kauaoodatud Nissan LEAF’i tutvustus edasimüüjatele leidis aset mõne nädala eest. Üritus toimus Londonis suurejoonelise O2-Arena fantastilises atmosfääris. Edasimüüjad said elusuuruses LEAF’ga tutvuda neljapäeval, 24. märtsil ning ajakirjandus sellele järgnenud päeval. Ürituse eesmärk oli luua kindlust andev ja positiivne kuvand elektrisõidukist ning süstida teisse entusiasmi – loodetavasti saime sellega hakkama ja kõik osalised nautisid pakutud elamust.
Ürituse raames külastati O2 arenal paiknevat Nissani Innovatsioonikeskust, vaadati hulgaliselt videomaterjale, mis purustasid elektriautodega tekkinud müüte. Erinevad workshopid ja testsõit pakkusid hulgaliselt huvitavat informatsiooni ning positiivseid emotsioone. Baltikumist osales üritusel 13 inimest, 10 edasimüüja juurest.
Nissan LEAFi müügiprotsess erineb tavapärase sõiduki müügiprotsessist. Müügiprotsessis on suur roll webipõhistel tegevustel ja automüüjal on uudne osa selles protsessis nn. osaleja roll. Ühtlasi Nissan LEAF’i müügiprotsessis osalemine nõuab edasimüüjalt teatud lisainvesteeringuid pluss mõningate lisakriteeriumite täitmist.
Nissan LEAF on maailma esimene mass-toodangu globaalne elektrisõiduk, mille CO2 emissioon on 0%. Tänu kompaktsetele, kõrge efektiivsusega liitium-ioon akudele ning võimsale elektrimootorile on Nissan LEAFi maksimaalne sõiduulatus kuni 175km. See on kaugelt enam, kui keskmine autoomanik igapäevaselt sõidab. Kiirlaadimise puhul tagab alla 30-minutiline laadimistsükkel 80% akude täituvusest. Nissan LEAF tippkiirus küündib enam kui 140km/h. Peaaegu 100% autos saab olema taaskasutatav koos taaskasutatava tehnoloogia arenguga. Nendeks komponentideks on elektrisõidukile omased komponendid nagu akud, mootor ja inverter. Tootearenduse käigus on Nissan aktiivselt töötanud selle nimel, et võimalikult palju kasutada ümbertöödeldud materjale tootmisprotsessis.
Nissan LEAF’i toodetakse hetkel Jaapanis, samas liitium-ioon akusid hakatakse peatselt tootma lisaks Jaapanile ka Portugalis, Prantsusmaal, USAs ja Inglismaal. Tulenevalt sellest on Nissan-Renault allianss peatselt maailma suurim elektriautoakude tootja.