Tagasi

Uus Nissan Juke - veidi kevadist värskust

On vähe autohuvilisi, keda 2010. aastal tootmisse jõudnud Nissan Juke ükskõikseks jätaks. Ühed kiidavad siiani Jaapani disainerite julgust, teised jällegi soovitavad Juke-il minna iludusvõistlustele konkureerima Pontiac Azteciga.

 

Välimus igatahes ei ole auto müügile halvasti mõjunud -- Juke-i ostavad näiteks turvafirmad, kuid -- Nissani andmetel -- enamasti naisterahvad. Nelja-aastaseks saanud autot otsustas Nissan uuendada, ja tulemusega sai What Car? tutvuda Portugalis.

Välimus

Nii kirju välimusega auto juures ei hakka kõik uuendused kohe silma, sestap võtame spikriks Nissani pressiteate, kus märgitakse, et uue kuju on saanud nii esi- kui tagakaitseraud, radiaatorivõre, küljepeeglid, tagalaternad ja ülemised esilaternad. Tulede juures on kasutust leidnud bumerangimotiiv, millega Nissan minu mäletamist mööda välja tuli Note-i esimese mudeli juures. (Tollel mäletatavasti ulatusid tagalaternate bumerangid tükk maad katusesse, küllap helikopteripilootide tähelepanu tõmbamiseks).

Muudatustest hoolimata on Juke selgesti äratuntav ning tänaval märgatav -- eriti uue, minu igakülgset heakskiitu leidva erekollase värviga värvituna.

Sisemus

Interjöör eriti muutunud ei ole, kuid hiljuti tegevust alustanud Nissani disainistuudio abil saab iga autoostja seda suuresti oma maitse järgi ümber kujundada -- ja muudatused tehakse juba auto koostamisel, mitte pärast valmimist. Kõige silmatorkavam on ilmselt kesktunneli kerevärvi (või mõnd muud värvi) kate, kuid tellida saab mitmeid teisigi detaile. Muidugi pakub Nissan Design Studio kõiksugu võimalusi ka auto välimuse -- sealhulgas ja eriti rataste -- isikupärastamiseks.

Sõitjateruumi asjus muutusi ei tehtud, esiistmetel on endiselt igati mugav ja tagaistmel pisut kitsas olla. Küll juhib Nissan tähelepanu pakiruumi mahu 40-protsendilisele kasvule. See mahutab senise 251 asemel nüüd 354 liitrit.

Loomulikult saab ka Juke osa elektroonika võidukäigust -- täisvaatekaamera, liikuvate objektide tuvasti, pimenurgamonitor ja teised juhiabid kuuluvad kas põhi- või lisavarustusse, nagu ka nutitelefoni-

internetisüsteem Nissan Connect.

Mootor ja jõuülekanne

Juba tuttavate (ja peagi tootmisest kaduvate) 1,6-liitriste vabalthingavate ottomootorite (95 hj käsi- ja 117 hj variaatorkäigukastiga) ja 1,5-liitrise 110-hj turbodiisli kõrvale on ilmunud kaks uut turbolaaduriga ottomootorit. Väiksem, 1,2-liitrine, arendab 115 hobujõudu. Suurema töömaht on 1,6 liitrit. Tegu on 200-hobujõulise Nismo-jõuallika pisut deforsseeritud versiooniga, mis annab 190 hj. Viiekäiguline käsikäigukast kuulub 94-hj mootori juurde, variaator-"automaadi" vanema versiooniga komplekteeritakse 117-hj 1,6-liitrine. Uuemad mootorid saavad kuuekäigulise käsikäigukasti, kuid 190-hobujõulisele saab tellida Xtronic-variaatori. See on ka ainus mootor, mille juurde ostja saab valida nelikveo.

Sõit

Juhikohal märkate pettumusega, et mudelivärskendus ei ole toonud roolisamba pikisuunas reguleerimise võimalust, nii et isteasend meenutab pisut Žiguli oma. Lühematel sõitudel -- ja eks Juke

olegi linnaauto -- see küll ei häiri.

Juhitavus on igati sõiduautolik, vedrustus küll jäigavõitu. Ettepoole on nähtavus igati korralik, tahapoole vastupidi. Manööverdamist lihtsustavad küll auto tagasihoidlikud mõõtmed.

Uute turbomootorite suurima pöördemomendi platoo öeldakse algavat 2000 pöördelt minutis, kuid proovisõit jättis teistsuguse mulje. Allpool kolme tuhandet on suurem mootor uimane ja väiksem lihtsalt nõrk. Seejärel läheb elu küll täie hooga edasi, ja eriti 1,6-liitrine liigub igati nobedalt.

Kokkuvõtteks

Värskendatud Juke-i hinnakiri pole veel avalikustatud, kuid suuri muutusi oodata (=karta) ei tohiks olla. Seepärast võib oodata eduka müügi jätkumist.

 

Olev Toom, WhatCar.ee

Lissabon