Tagasi

Nissan Pulsar: uus südametemurdja pereautode seas!

Nissan Pulsar, keskklassi kompakt, ehk lihtsamalt, viiekohaline pereauto, on selle aasta üks oodatumaid autouudiseid. 

 

• Lõpuks ometi keskklassi pereauto Nissanilt
• Palju ruumi, palju mugavust, mõistlik hind
• Hind alates 14 990 eurost 

 

Pulsari puhul võime tõenäoliselt ennustada suurepärast edulugu Nissanilt ning Eesti turul ka omas segmendis tõsist konkurenti ja kõva müügihitti. 

Põhjus on lihtne - keskmise suurusega, mõistliku hinnaga pereautode niššis on Nissanil mõni aasta laiutanud tühjus. 

Eestis on tühimikku täitnud Qashqai; ja on seda teinud edukalt. Need Nissani-sõbrad, kel on julgust olnud eristuda, on valinud Juke ja ilmselt ka rahule jäänud.

 

Välimus nagu keskmise maitse etalon

Eurooplased- eestlased sealhulgas- on pigem tuntud oma konservatiivsuse ja praktilise meele poolest. Eriti Põhja-Euroopas võib, suuremate maamärkide puudumisel, linnapildis autode osas sarnaseid eelistusi näha. Väike-keskklassi ja keskklassi autode puhul domineerib väljapaistmatus, ühetoonilisus, kasutusmugavus, praktilisus.

Nissani disainerid ja insenerid teavad seda tarbijast ilmselt pareminigi. Igatahes võib Pulsari kohta öelda küll, et valmis on joonistatud auto nagu iga teine- rahulik disainijoon silma ei riiva, liigselt välja ei paista ning arvata on, et ka seitsme aasta pärast ei süüdista te iseennast ekstravagantse ja kiirelt moest läinud ostu pärast.

Pulsari välimuses on aimata teatavat sportlikkuse taotlust- kroomitud küljeaknaäärised, helendavad astmelauad, V-kujuline esivõre ja tagaspoiler lisavad sellesuunalist dünaamikat. Standardis LED- lambid ja esituled on juba tuttavad Nissani uuelt mudelipõlvkonnalt.

Nissan on Pulsarit luues osavalt tabanud eesti autoostja keskmist maitset, miksinud selle kaasaegse aktiivse-passiivse turvalisusega ning lisanud kuhjaga mugavusvarustust, värve, mootorivalikut. Võimalik, et me tõesti olemegi jaapanlastega sugulased, "käsi” neil on ja meie müügitabelite esikümnes on Nissan, kogu oma uues, ilusas, aga pigem väljapaistmatus disainikontseptsioonis.  Ehk on eestlane uus jaapanlane?!

 

Ruumikas sisemus ja kaasaegne nutikus

Pulsaril on kolm varustustaset: Visia,  Acenta ja Tekna. Kuulun nende autokasutajate hulka, kelle jaoks teatud osa mugavusvarustusest on iseenesestmõistetav ning kes on sellesse valmis ka investeerima. Võtmevaba sisenemine, käepideme nupust keskluku avamine, nupust käivitamine, ka stop-start süsteem- need on mugavused, millest ma ei tahaks tänapäeval enam loobuda. Seega, kui, siis valiksin kas Acenta või Tekna tasemel masina. 

Salongi istudes on üllatus suur, sest väliselt väike ja väljapaistmatu, on Pulsar seest pehme, tihke ja ruumikas! Testautos on nahkistmed ja uhked trimmid. Puhastverd perenaise unistus- käid korra lapiga üle ja puhas jälle! 

Iste toetab hästi, käe saab toetada kahe istme vahelise panipaiga pikendatavale kaanele, jalad võib pikalt välja sirutada ja iste-ning sõiduasendi enda jaoks paari liigutusega sobivaks sättida. Jah, tahaks elektroonilisi istmevalitsaid, kangide ja rullikutega manipuleerimine on tüütu!

Tänu maksimaalselt pikaksvenitatud teljevahele on lubatud viiel istujal ruumi piisavalt nii ees kui taga; pisikeste panipaikadega koonerdatud ei ole.  Minu kaksteist punkti läheb kaarjatele armatuurinurkadele, mis loovad autost omakorda avarama mulje.

Tagaistet saab kokku lappida, mis tähendab, et muidu üsna keskmise suurusega, 385-liitrisest pakiruumist saab paari liigutusega mahukas kullerauto sektsioonkapi või kahe jalgratta transportimiseks. Tagant ette saab sujuvalt läbi laadia ka pikemaid esemeid, suuskadest saunamaterjalini. Pole paha!

Juhil ja kaassõitjal on ees ruumi ja mugavust. Juhi töökoht on igati käepärane. Eriti meeldib mulle käivitusnupu asukoht käigukangi taga- mingigi originaalne element! Üldmulje jääb siiski Pulsarist säärane nagu oleks tegu korraliku koolitüdrukuga, kes teab, mis on seksikas, aga ei tea, kuidas seda endas esile tuua . No las see jääda.

Graafika on suurepärane ja vajalike näitude ülesleidmiseks ei kulu üleliia aega. 5,8” puutetundliku ekraaniga meelelahutuskeskus NissanConnect, kõigi oma funktsioonidega, on kiirelt omandatav. Nutisõltlastele meeldib kindlasti sünkroniseerimisvõimalus ja seegi, et teel olles võib jälgida nii sotsiaalvõrgustikus toimuvat kui värsket ilmateadet. Siiski on mu soovitus, mitte tegeleda sõidu ajal kõrvaliste tegevustega vaid keskenduda juhtimisele.

Navi see-eest võiks uuendada, Pärnu poole sõites leian end kahel korral metsavaheteelt, kui uskuda navi andmeid. Samas hoiatab Pulsar viisakalt teadaolevate kiiruskaamerate eest, juhi väsimuse korral ning ka liiga lühikesest pikivahest. Mõtlev plekist kaaslane on tore teekaaslane!

 

Iseloomutu sõit

Võimalik, et ma olen kalestunud ja etableerunud, aga erilist sõiduemotsiooni ma testis olnud 1,2-se turbobensiinimootoriga Pulsarist välja ei pigistanud küll. Kõik on nagu peab. Tavaline, hea, turvaline. 

1,2-ne mootor käitub alguses nagu ei teaks ta ise ka, mida tahab- paigalt võttes saan paaril korral kummi vilisema (!), sõidu ajal vajutades aga ei juhtu tihtipeale midagi. No ei lähe edasi! Kuuenda käiguga sõites ei juhtu üldse midagi, möödasõitudel tuleb käik alla vahetada. Samas, kui hoog on sees- ja tasapisi selle üles saab- võib oskaja sooritada manöövri ka kuuendaga hoogsalt veeredes.

Rool ja käigukang on seal, kus ikka, vajalikud nupud-näidikud käeulatuses. Kuuekäiguline manuaal on natuke "lödi”, isegi nii, et teatud pöördevahemikus võib sidurita käiku vahetada. Pöörderaadius on, tänu pikaks venitatud teljevahele, täitsa hea, kurvides käitub Pulsar pehmelt ja üsna täpselt. Kiirete manöövrite puhul on siiski vaja aegsasti tegutsema hakata; tuim ta on ja tuimaks jääb.

Linnasõidul ei ole Pulsarile midagi ette heita, sõidab! Ka aukudest läbi ja kühmudest üle, suurema kärata. Eks see tunne sõltu mitmest asjaolust- vedrustus on parajalt pehme, koostematerjalid kvaliteetsed ja kõvasti kokku laotud. Salongis on vaikne. Eriti siis, kui ei näpi helisüsteemi, mis standardjoonises kriitikat eriti ei mangu.

Pimedas sõites selgub, et tuled on erakordselt viletsad. Maanteele kottpimedas koperdama küll ei kiskunud. Arvestada, et Eestis valitseb kaheksa kuud vilets suusailm, udu, lörts ja taevast allasadavad pussnoad, siis tuleks nende tuledega vist midagi ette võtta. 

1,2se kütusekulu ei rõõmusta mind just ka üleliia. Linnas kuni 7l/100km ja maanteel 5,4l/100km. Võimalik, et paadunud ökosõitja puhul on need tulemused rõõmustavamad.

 

Jõuallikate valik on selge ja konkreetne.

Pulsar on varustatud uue põlvkonna otsesissepritse ja turbolaadimisega mootoritega.  Valikust leiab 1,2-liitrise DIG-T bensiinimootori võimsusega 115 hj ja 1,5-liitrise dCi võimsusega 110 hj. 2015. aasta alguses lisandub valikusse ka võimsam 1,6-liitrine turboülelaaduriga bensiinimootor võimsusega 190 hj. Arvata, et selle viimasega tuleb välja ka see sportlikkus, millest tootja kõneleb. 6-käigulist manuaalkasti saab bensiinimootorite puhul asendada ka XTronicuga.

Juttu on olnud ka Pulsari Nismo-versioonist, universaalkerega auto tootmisplaane praegu tehasel ei paista olema. Üldistavalt ja kiitvalt võib öelda, et ehkki 4385mm pikkune, võimaldab Pulsari 2700 mm telgede vahe teha sellest autost piisavalt ruumika, et universaalkerega mitte jannata- juba praegu mahutab ju kenasti! 

 

Kokkuvõtteks

Pulsar pole ju mingi märgade kõrvatagustega tegija, et nüüd kangesti peaks üles-alla hüppama ja teatama, et Nissan on saavutanud autotööstuses läbimurde. Oh ei, 1978. aastal astus ta legendaarse Datsun Cherry asemele ja esimest seeriat pakuti N10 nime all. Austraaliasse eksporditi seda Datsun Pulsari nime all, ehkki Datsun kui säärane, pole kunagi olnud iseseisev autotootja vaid lihtsalt üks Nissani poolt kasutusel olnud brandinimi, mälestamas algusaega, 

2005. aastal otsustas Nissan, et Pulsari paremad ajad on-vähemalt Ameerika Ühendriikides- selleks korraks läbi ja asendas selle uue kontseptautoga Azeal. Jaapanis võeti Pulsar maha juba aasta enne ning asemele astus Tiida. Pulsari värvika ajaloo esimese etapi lõpuks võib lugeda aastat 2007.

Nüüd on Pulsar uuenenud kujul taas olemas. Ja konkurentidel on põhjus jalad kõhu alt välja lükata, sest Nissanil on tõsi taga taskukohase, kvaliteetse, heas varustuses auto müügile toomisega. Pulsari hind algab 14 990 eurost ning rikkaliku varustusega auto võib endale soetada alla 20 000 eurose hinnaga. See on kõva sõna!

Meeldis: Ruumikus, pöörderaadius
Ei meeldinud: Keskpärasuste keskpärasus (mis, tõsi, ongi antud juhul edu valem)
 
 
Ylle Rajasaar
Whatcar.ee
29.10.2014