Tagasi

NISSAN PULSAR, uhkelt ajalugu ja pisut revolutsiooni.

Mõnigi tänastest noortest juhtidest sõitis titena rõõmsalt Nissan Sunny tagaistmel või lehvitas teismelisena Almera küljeaknast kaasliiklejatele. Almerast sai uuel aastatuhandel üks popimaid väike-keskklassi autosid meie linnapildis. Mõni 
neist leherohelistest, taevasinistest või hõbehallidest autodest sõidab aga tänaseni.
 2007. aastal otsustas Nissan teha revolutsiooni ja lõi linnamaastur Qashqai. Südika krossoveri populaarsuse varjus ununes Nissani väike-keskklass ligi kaheksaks aastaks.
 Kuigi linnamaasturi sünonüümiks on tänaseni jäänud Qashqai, hakkab ring tasapisi täis saama. Tahaks midagi elegantset aga ajatut, väliselt väikest aga seest ruumikat, mõistlikku aga moodsat… Tahaks Nissani rahvaautot! Pulsari nimi kannab endas korporatsiooni väärikat DNA-d. 1978. aastal Datsun Cherry kohale astunud Pulsaril on pikk ajalugu, mis lõppes alles siis, kui asemele tuli Nissan Almera. Nüüd on spiraal Pulsari juures tagasi ning uus moodne pereauto teeb konkurentide päevad kibedaks.


VÄLIMUS NAGU HEA MAITSE ETALON

2014 läheb ajalukku kui aasta, kui Nissan tõi turule moodsa keskklassi pereauto, viiekohalise Pulsari. Veel enne, kui Pulsar Eestis korralikult ratta maha sai, hindasid autoajakirjanikud selle Eesti Aasta Auto 2015 teise koha vääriliseks. Võidust jäi puudu ainult üks punkt! Eestlased on pigem tuntud oma konservatiivsuse ja praktilise meele poolest. Nissani disainerid ja insenerid teavad seda meist ilmselt pareminigi ja on loonud auto, mis on nagu hea maitse etalon. Rahulik elegants ja aimatavalt sportlik alatoon ei riiva silma ega paista üleliia välja. V-kujuline esivõre ja tagaspoiler lisavad dünaamikat ja teevad Pulsarist äratuntavalt Nissani perekonna liikme. LED-esituled panevad konkurendid kukalt kratsima – selles autoklassis on see puhas luksus.


SEEST SUUREM KUI VÄLJAST

Golfi, Focuse ja Aurise loojate jaoks on Pulsaril varuks väike õppetund teemal teljevahe.

Kui pikendada teljevahet 2700 millimeetrini, nagu seda on tehtud Pulsaris, võib tagaistmel tunda end väga mugavalt, sest põlveruumi jätkub ka kõige pikemate jaoks. Omas klassis on Pulsar kõige ruumikam! Tagaistet saab kokku klappida, nii et muidu üsna keskmise suurusega 385-liitrisest pakiruumist saab paari liigutusega mahukas kullerauto kapi või kahe jalgratta transportimiseks. Tagant ette saab sujuvalt läbi laadida ka pikemaid esemeid, suuskadest saunamaterjalini. Ka nutikaid panipaiku on salongis piisavalt. Maale ja reisile Pulsariga – aga palun! Pulsar on tehtud sõitmiseks, mitte nuputamiseks. Kõik nupud-kangid on käepärastes ja loogilistes kohtades. Rool istub tihkelt kätte ja õige isteasendi leidmine käib paari liigutusega. Salongis kasutatud materjalid loovad mõnusalt pehme ja vaikse atmosfääri.


MÕNIKORD ISEGI JUHIST TARGEM

Pulsari standardvarustuse nimekirjas on rida vidinaid, mida konkurendid isegi raha eest ei paku. 4 kaameraga 360-kraadine parkimiskaamera koos liikuvate objektide tuvastusega! Bluetoothiga ühilduv navi- ja multimeediasüsteem, mille värviline graafika on suurepärane ja kergesti kasutatav tänu 5,8-tollisele puuteekraanile. Nutisõltlastele meeldib kindlasti see, et kui ühendada telefon auto meediakeskusega, saab teel olles jälgida nii sotsiaalvõrgustikus toimuvat kui lugeda ilmateadet. Samas hoiatab Pulsar viisakalt nii kiiruskaamerate, lühikese pikivahe kui ka juhi väsimuse eest. Parim teekaaslane – tähelepanelik, valvas ja ettenägelik!


VALI KAS VIISAKAS, AKTIIVNE VÕI TEHNOLOOGILINE PULSAR

Pulsaril on kolm varustustaset: Visia, Acenta ja Tekna. Tänapäeval tundub teatud osa mugavusvarustusest juba enesestmõistetava investeeringuna. Võtmevaba sisenemine, käepideme nupust keskluku avamine, nupust käivitamine, ka start-stop süsteem – need on mugavused, millest ei tahaks enam loobuda. Pulsar on varustatud uue põlvkonna otsesissepritse ja turbolaadimisega mootoritega. Valikust leiab 1,2-liitrise DIG-T bensiinimootori võimsusega 115hj ja 1,5-liitrise dCi võimsusega 110hj. 6-käigulise manuaalkasti saab bensiinimootorite puhul asendada XTronicuga. Arvestades Pulsari tühimassi (kuni 1352 kg), on mõlemal mootoril igas olukorras piisavalt jõudu.

Bensiinimootoriga Pulsar kiirendab 100 kilomeetrini tunnis 10,7 sekundiga ja diiselmootoriga mudelil kulub selleks 11,5 sekundit. Keskmine kütusekulu on mootorist sõltuvalt kas 5 või 3,6 liitrit sajale kilomeetrile. CO2-pääst on diiselmootori puhul esmaklassiline – ainult 94 g/km. Kohe lisandub valikusse ka võimsam 190-hobujõuline 1,6-liitrine turboülelaaduriga bensiinimootor. VW sellise mahuga bensiinimootorit ei pakugi ja Ford flirdib ammu kolme silindriga. Pulsar on kerge, uus mootor annab ruumikale pereautole juba väga sportliku ja jõulise iseloomu. Pariisi autonäitusel demonsteeriti ka 250-hobujõulist Pulsar Nismot, aga millal see tootmisse jõuab, pole veel teada.


NÜÜD RÄÄGIME HINNAST!

Pulsari hind algab 14 990 eurost ning rikkaliku varustusega auto saab kätte vähem kui 20 000 euroga. Võrdluseks: kõige odavam, samaväärse bensiinimootoriga Golf maksab 17 576 eurot, diiselmootori eest tuleb lauda käia aga üle 20 000 euro. Konkurentidel on põhjust muretseda, sest Nissan on toonud turule kvaliteetse, väga hästi varustatud ja mõistliku hinnaga pereauto. Nissani austajatel aga on aeg tulla Eurostauto salongidesse, tutvuda uue Pulsariga ja leida endale sobiv.