Tagasi

Nissan Pulsar peidab endas rahvaautot Qashqai

Praegu võib tunduda, et crossoveris ehk linnamaasturis ei ole midagi revolutsioonilist, kuid kaheksa aastat tagasi ei olnud see nii. Autosid, mis oleksid mahukad, mugavad ja töökindlad, kuid suudaksid samal ajal saada hakkama lisaks linnatänavatele ka keerulisematel pinnavormidel, lihtsalt ei olnud.

See oli Nissani poolt julge samm, kuid turg võttis uue mudeli hästi vastu. Lausa nii hästi, et õige pea sai sellest autost tõeline hitt kõikidel turgudel, olles ka täna enimmüüdud Nissani mudeliks. Qashqai võitis kiirelt ka praktilise meelega eestlaste südame, sest meie augulistele tänavatele sobis ta ideaalselt.

Spetsialistid väidavad, et ka täna, kui Qashqai on teinud läbi värskenduskuuri, on see üks paremaid pereautosid, mis müügil. Avar salong, sõidumugavus ja hea läbitavus tagavad selle, et ta teeb hästi kõike seda, mida üks pereauto tegema peab. Lisaks veel rikkalik standardvarustus, mis tõi uuele Qashqai’le eelmisel aastal Top Gear’i poolt "Igat senti väärt auto” tiitli Baltimaades.

Paradoksaalselt on ainus, mida võib Qashqai’le ette heita tema peamine trump – see, et ta on crossover. Lihtsalt on olemas palju inimesi, kes kunagi crossoverit ei vali. Nende jaoks on crossover juba oma stiili poolest liiga pretensioonikas. Kõigile millegipärast ei meeldi mängida mõttega minna peale tööpäeva oma autoga loodusesse rallima. Kuid avarat, moodsat ja töökindlat autot tahaksid nemadki.

Ehk siis midagi sellist, mis oleks nagu Qashqai aga mitte crossover. Just nendele inimestele mõeldes projekteeriti Nissan Pulsar. See on auto neile, kes ei mõtle vaid enda peale ning tahavad klassikaliselt konservatiivses kestas kõike seda, mille poolest Nissan hea on. Midagi elegantset, mõistliku ja moodsat, mis oleks piisavalt väike selleks, et linnas mugavalt manööverdada, kuid seest nii ruumikas, et ennast ka perega mugavalt tunda.

Äratuntavat sarnasust Qashqai ja Pulsari vahel on märgata kasvõi välimuses. V-kujuline esivõre, mis ümbritseb Nissani märki, kaarjad esituled ning kumer kapott on neil peaaegu identsed. Lisaks annavad Nissalile omased kerejooned ja dünaamika selgelt edasi, et tegemist on sama perekonna sõidukitega. Pulsari välimus on Qashqai'ga võrreldes vaid oluliselt sõiduautolikum.

Peale välimuse jagavad Qashqai ja Pulsar ka paljusid tehnilisi lahendusi. Isegi mootorid on neil samad. Neid mõlemaid saab osta nii otsesissepritse kui turbolaadimisega mootoritega.

Valikust leiab 1,2-liitrise DIG-T bensiinimootori võimsusega 115 hj ja 1,5-liitrise dCi võimsusega 110 hj. Kuigi Pulsari tühimass on tagasihoidlikum on mõlemal mootoril piisavalt jõudu piisavalt selleks, et tagada sujuv sõit igas olukorras. Näiteks bensiinimootoriga Pulsar kiirendab 100 kilomeetrini tunnis 10,7 sekundiga ja diiselmootoriga mudelil kulub selleks 11,5 sekundit. Kuna Pulsar on madalam, siis on ta ka 0,4 sekundit kiirem, kui Qashqai. Sellest tulenevalt on ka Pulsari keskmine kütusekulu mootorist sõltuvalt väiksem – kas 5 või 3,6 liitrit sajale kilomeetrile. Neid numbreid kroonib ka Pulsari esmaklassiline CO2-pääst – ainult 94 g/km.

Välimus ja taktikalis-tehnilised andmed on olulised, kuid peamine on see, kuidas sõitjad end autos tunnevad. Salongi peitubki nende autode peamine sarnasus. See sarnasus ei ole juhuslik, sest halvasti hoitud saladus on see, et Pulsar on ehitatud Qashqai põhjale. Tänu sellele ei ole rohkelt ruumi mitte ainult eessõitjatel vaid ka tagaistmel. See on saavutatud tänu oma klassi pikimale teljevahele, mis on tervelt 2700 mm, ning nutikale konstruktsioonile, tänu millele on Pulsaris tunduvalt rohkem jala- ja õlaruumi kui konkureerivates väikse keskklassi mudelites. Tagaistme jalaruumi poolest, mis on tervelt 692 mm, edestab Pulsar isegi kesklassi mudelite keskmist näitajat.

Kusjuures mahukas salong ei ole saavutatud pakiruumi arvel. See mahutab lausa 385 liitrit ning seda saab tänu allaklapitavatele tagaistmetele isegi terve kuupmeetri võrra suurendada. Sellest hoolimata on sõiduk märkimisväärselt kompaktne pikkusega vaid 4385 mm, mis on just paras pikkus selleks, et ka kitsastel linnatänavatel parkida.

Lisaks on Pulsaril, nii nagu Qashqai’l, standardvarustuse nimekirjas rohkelt selliseid lahendusi, mida konkurendid isegi raha eest ei paku. Enamiku neist võib võtta kokku sõnadega Nissani turvakilp, mis muudab autoga sõitmise võimalikult ohutuks. Tänu sellelele jõudis Pulsar ka Eesti Aasta Auto 2015 aasta võistlusel auväärsele teisele kohale. Kusjuures esikohast jäi puudu vaid üks punkt!

Kokkuvõtvalt võib öelda, et Pulsar on Qashqai linnasõbralik edasiarendus. Ta kannab endas kõikide nende positiivsete elementide edasiarendust, mis Qashqai hitiks tegid. Tundub põnev ja isegi veidi uskumatu?

Eks võrdle neid mudeleid ja veendu ise: www.nissan.eurostauto.ee