Tagasi

Nissan tõi turule uue tõhusa 1,3-liitrise bensiinimootori, et muuta Qashqai veelgi veetlevamaks

  • Euroopas enim müüdud crossover Qashqai on Nissani esimene mudel, milles kasutatakse uhiuut bensiinimootorit.
  • 1,3-liitrine mootor on saadaval võimsusega 140 hj ja 160 hj ning see asendab 1,2- ning 1,6-liitrised mootorid.
  • Uute mootorite CO2-heitkogused ja kütusekulu on väiksememad.
  • Nissani populaarseimas mudelis teeb debüüdi uus 7-käiguline topeltsiduriga käigukast (DCT).
  • Uued mootorid töötati välja Renault’-Nissani-Mitsubishi liidu jõudude ja ressurssidega.

11.10.2018 — Nissan Qashqai on nüüd müügil uhiuue 1,3-liitrise bensiinimootoriga. See on uusim peatükk Euroopa enim müüdud crossover’i Qashqai eduloos ja see suurendab veelgi linnamaasturite veetlust tarbijate seas.

Uue tõhusa mootori, mis on saadaval 140 hj ja 160 hj versioonina, kütusekulu ja CO2-heitkogused on väiksemad. See töötati välja Renault’-Nissani-Mitsubishi liidu jõudude ja ressurssidega ning koostööd tehti ka Daimleriga.

Mootor teeb oma debüüdi Nissan Qashqais. See on saadaval kas kuuekäigulise manuaalkäigukasti või uue seitsmekäigulise topeltsiduriga automaatkäigukastiga (DCT), mõlemal juhul on sõiduk esirattaveoga. Tegemist on esimese korraga, kui DCT on lisatud Nissani suure müügimahuga mudelile, ning see pakub klientidele sportlikku ja dünaamilisemat sõidukogemust, paremat kiirendust kohaltvõtul ja sujuvamat jõudluse edastamist.

Saadaval on uue 1,3-liitrise mootori kolm versiooni – 140 hj koos kuuekäigulise manuaalkäigukastiga, 160 hj koos kuuekäigulise manuaalkäigukastiga ja 160 hj koos seitsmekäigulise DCT-automaatkäigukastiga. Pöördemomendi näitajad on 240 Nm väiksema võimsuse ja 260 Nm suurema võimsusega manuaalkäigukastiga mootori korral ning 270 Nm DCT-automaatkäigukastiga mootori korral.

See täiustatud bensiinimootor kehtestab Qashqai sõiduelamuse vallas uue standardi. Sõiduki reageering ja kiirendus on tõhusamad, võimsus ja pöördemoment suuremad, võimsuse edastamine sujuvam ja lineaarsem ning üldine sõidukogemus on vaiksem. Ka hooldusvälpasid on pikendatud.

Nissan Europe’i crossover’ite osakonna tegevjuht Jean-Philippe Roux ütles: „Selle uhiuue 1,3-liitrise mootori turuletoomine on õige reageering muutuvatele turutingimustele, sest see vastab klientide nõudlusele ülitõhusa bensiinimootori järele, mis pakub erakordseid sõiduomadusi ja kütusesäästlikkust.”

Qashqai korral asendavad kolm uut 1,3-liitrist mootorit kolm vanemat mootorit: 1,2-liitrise 115 hj manuaal- ja CVT-käigukastiga kokku sobitatud mootori ning 1,6-liitrise 163 hj manuaalkäigukastiga kokku sobitatud mootori. Kõik uued mootorid vastavad uusimale Euro 6d-Temp emissioonistandardile.

NEDC-BT

140 HJ ja 160 HJ MT

17-tollised veljed

18-/19-tollised veljed

Kütusekulu

5,3   l / 100 km

5,7   l / 100 km

CO2-heitkogused 

121   g/km

130   g/km

NEDC-BT

160 HJ DCT *

17-tollised veljed

18-/19-tollised veljed

Kütusekulu

5.5 l /   100 km

5.8 l /   100 km

CO2-heitkogused 

122   g/km

131   g/km

*DCT näitajad on homologeerimise ootel

Kõik kolm mootorit on teiste tootjate mootoritega võrreldes erakordselt konkurentsivõimelised ning paljudel juhtudel on nende CO2-heitkogused märksa väiksemad.

Kuna uue mootori kütusekulu ja CO2-heitkogused on väiksemad, pakuvad need ka sujuvamat reageeringut madalatel pööretel, jõulisemat kiirendust ning kiiremate/ohutumate möödasõitude tegemise võimalust.

Suurendatud tõhusus on saavutatud tänu mootori konstruktsioon täielikule ümbertegemisele võrreldes varasemate bensiinimootoritega. Lisati kübeme filter, täiustati põlemiskambri kuju ja kütuse sissepritsesüsteemi ning optimeeriti turboülelaadurit ja vähendati selle sisehõõrdumist. Peale selle on sõitmine sõitjate jaoks vaiksem, sest pöördemoment on madalatel pööretel suurem.

Eelmise, 1,2-liitrise 115 hj (manuaalkäigukastiga kokku sobitatud) mootoriga võrreldes on uuel 1,3-liitrisel 140 hj mootoril (manuaalkäigukastiga kokku sobitatud) lisaks 25 hj võimsust ja 50 Nm pöördemomenti. 17-tolliste velgedega Qashqai CO2-heitkogused on 121 g/km (NEDC-BT), mis on varasemast 8 g/km võrra madalam (NEDC).

Eelmise, 1,6-liitrise 163 hj (manuaalkäigukastiga kokku sobitatud) mootoriga võrreldes on uuel 1,3-liitrisel 160 hj mootoril (manuaalkäigukastiga kokku sobitatud) 3 hj vähem võimsust, kuid täiendavad 20 Nm pöördemomenti. 17-tolliste velgedega Qashqai CO2-heitkogused on 121 g/km (NEDC-BT), mis on varasemast 13 g/km võrra madalam (NEDC).

Mootori töötas välja Renault’-Nissani-Mitsubishi liit ning see on läbinud 40 000 katse- ja simulatsioonitundi. Katsetamise käigus läbis mootor 300 000 km osas maailma kõige ekstreemsemates tingimustes.

Nissan suudab liidu jõudusid ja ressursse kasutades pakkuda sünergiaid, mis nihutavad bensiinimootori võimaluste piire. Selle tulemuseks olev 1,3-liitrine mootor pakub klientidele kõrgeimal tasemel sõiduomadusi ja rafineeritust, vastab rangeimatele töökindluse ja vastupidavuse standarditele ning tekitab vähem CO2-heitkoguseid.

Mootor töötati välja koostöös Daimleriga, kes kasutab seda oma Mercedes-Benzi kaubamärgiga sõidukites. Liit loodab neid mootoreid järgmise majandusaasta jooksul ehitada kuni üks miljon ja paigaldada selle üle 50%-le kõigist müüdud Qashqaidest.

Uue tõhusa 1,3-liitrise bensiinimootori eelised klientidele

Üldised eelised (kõik kolm mootorit kombineeritult)

  • Paremad sõiduomadused tänu mootori paremale reageeringule ja võimsuse/pöördemomendi edastamisele.
  • Vaiksem sõidukogemus sõitjate jaoks, sest kõrgemaid pöördeid (mis suurendavad müra) pole vaja, kuna pöördemoment on madalatel pööretel suurem.
  • Väiksem kütusekulu ning väiksemad CO2- ja tahkete osakeste heitkogused. Selline suurendatud tõhusus on saavutatud tänu mootori konstruktsiooni täielikule ümbertegemisele võrreldes Nissani varasemate bensiinimootoritega.
  • Täiustati põlemiskambri kuju ja kütuse sissepritsesüsteemi ning optimeeriti turboülelaadurit ja vähendati selle hõõrdumist.
  • Omanikukulud on väiksemad. Mootori tõhusam konstruktsioon vähendab hoolduskulusid mootori tööea jooksul. Hooldusvälpasid on suurendatud 20 000 km-lt 30 000 km-ni.

Kliendi eelised – 1,3-liitrine 140 hj mootor koos manuaalkäigukastiga

(Võrreldes 1,2-liitrise 115 hj mootoriga)

Suurem pöördemoment: +50 Nm (nüüd 240 Nm)

Suurem võimsus: +25 hj (nüüd 140 hj)

Väiksemad CO2-heitkogused (NEDC-BT): -8 g/km (nüüd 121 g/km) 17-tolliste velgedega

Suurem kütusesäästlikkus (NEDC-BT): -0,3 l / 100 km (nüüd 5,3 l / 100 km) 17-tolliste velgedega

Kliendi eelised – 1,3-liitrine 160 hj mootor koos manuaalkäigukastiga

 

(Võrreldes eelmise, 1,6-liitrise 163 hj mootoriga)

Suurem pöördemoment: +20 Nm (nüüd 260 Nm)

Väga sarnane võimsus: -3 hj (nüüd 160 hj)

Väiksemad CO2-heitkogused (NEDC-BT): -13 g/km (nüüd 121 g/km) 17-tolliste velgedega

Suurem kütusesäästlikkus (NEDC-BT): -0,5 l / 100 km (nüüd 5,3 l / 100 km) 17-tolliste velgedega

Mootoritehnoloogia üksikasjalikumalt

Plokikaas

  • Uue mootori kompaktne kuju jätab kapoti alla rohkem ruumi ning vähendab sõiduki kogumassi.
  • Mootoril on uus kolmnurgakujuline „delta” plokikaas. Pihustid on paigaldatud tsentraalselt, et tagada parem põlemine.
  • Väljalasketorustik on osaliselt plokikaande integreeritud, et heitgaaside jahutamine ja põlemine oleksid tõhusamad, eriti madalatel pööretel ja suure koormuse korral.
  • Lisatud on kübemefilter. Filter hävitab heitgaasides olevad tahked osakesed, püüdes need kinni mikropoorsesse kärgstruktuuri, mis regenereerub korrapäraste intervallide järel automaatselt.

Silindri sisepinna katmine

  • Esimest korda kasutab liit oma suure müügimahuga mudeli mootoris seda tehnilist uuendust.
  • Plasmapõleti abil kantakse õhuke kiht ülitugevat terast silindrite seintele, et suurendada põlemise ajal soojusjuhtivust.
  • Peale massi olulise vähendamise vähendab see meetod märkimisväärselt mootoris detonatsioonija suurendab surveastet, mis omakorda suurendab tõhusust.
  • Silindri sisepinna katmine aitab vähendada kütusekulu ja heitkoguseid 1% võrra.

Turboülelaadur

  • Turboülelaaduril on nüüd elektriliselt juhitav piirdeklapp (nn e-piirdeklapp). See asendab vanemate mootorite pneumaatilised klapid.
  • See tähendab, et turboülelaadur on tundlikum, eriti madalatel pööretel.
  • See piirdeklapp võimaldab mootorit optimaalsemalt hallata, ilma sõiduomadusi mõjutamata.

Pihustid

  • Pihustiotsakutes on kuus ava kütuse paremaks atomiseerimiseks.
  • Neile edastab kütust ühisanum survel 250 baari. See on võrreldav eelmise, 1,2-liitrise mootori 200 baariga.

Muutuv klapiajastus koos nookuriga

  • Klapimehhanismi kuulub sõrmnookur koos hüdrauliliste juhikute, mitte tõukuritega. See aitab vähendada sisehõõrdumist ja suurendab vastupidavust.
  • Peamine eelis on sisehõõrdumise vähendamine ja suurem vastupidavus.
  • Mootor on tõhusam tänu sisse- ja väljalaskesüsteemi nukkvõllide sujuvalt muutuvale ajastusele.