Tagasi

Nissani krossoverite karneval on hoos!

* Juke tähistab viiendat sünnipäeva * Uued ja võimsamad jõuallikad * Eestlased armastavad palavalt Qashqaid 

 

 

Nissan lennutas ajakirjanikud Prantsusmaale, Põhja-Alpidesse, Megéve suusakuurorti lähiümbrusse. Põhjust minemiseks oli rohkem kui küllalt, mägiteede vallutamiseks rivistati üles kõik Nissani krossoverid: X-Trail, Qashqai ja Juke.

Ootusärevus oli suur, sest maiuspalana lubati ajakirjanikele kohalikul lennuväljal võimalust, Juke-R 2.0-ga trikke teha. Ikkagi Juke viies sünnipäev!

Juke-R teine põlvkond on sarnaselt eelkäijale varustatud 3.8-liitrise ülelaadimisega V6 twin-turbomootoriga ning võimeline arendama kuni 600 hj. On, mida oodata.

 

Tulemata jäänud R ei rikkunudki päeva.

Kohapeal selgus tõsiasi, et R kannatas ootamatu tehnilise rikke käes ning kiivrid, kindad ja instruktorid sel korral tööd ei saanudki.

Ausalt öeldes, ma ei morjendunud suuremat, tegin selle asemel pikemaid ringe Juke Nismo RS-iga ning esimest korda testsõitudeks välja toodud X-Trail DIG-T 163ga.

Eurooplased on viie aastaga Juke kummastava ja vastakaid emotsioone tekitava välimuse omaks võtnud ning valivad väikest krossoverit meelsasti, vanusest ja soost olenemata. Kuna auto on silmapaistev, siis küsitakse järjest rohkem ka Nismo RS versiooni.

1.6-liitrine otsepritsega DIG-T turbomootor koos 6-käigulise variaatorkasti või manuaaliga annab välja kuni 214 hobujõudu ning näeb oma RECARO-istmete ja sportlikkust rõhutava disainikeelega edev välja. Suures joones 30 000 euro eest saada suhteliselt suurepärase sooritusega sportlane, on päris hea pakkumine!

 

 

Minu eelistus on Juke Nismo RS puhul kuuekäiguline käsikast, mis on ilmselgelt kiirem ja käepärasem kui variaatorkast, mis ka "Sport”-režiimil hetke enne tegutsemahakkamist mõelda tahab. Mind ei häirinud ka ummikutes nõksutades käsitsi "vehkimine”, sest käiguvahed on piisavalt pikad ning konkreetsed, et juhile mõningane närvilisus andeks anda.

X-Trail jätab mind isiklikult jätkuvalt külmaks. Tõenäoliselt on põhjus selles, et olen tüüpiline eestlane ja mulle meeldib rohkem pehmema joonega ja pisem Qashqai. Liiatigi, kui sellele pakutakse sama kõva, DIG-T 163-e!

Neid kahte võrrelda ei anna, jätkuvalt tundub, et X-Trailile on unustatud mootor peale panna. Pole küll minu asi öelda, aga mägedesse ma selle masinaga tõesti ei läheks, kohalikul lauskmaal saab muidugi kenasti hakkama.

 

 

Eesti karnevali parim tantsija  on kindlalt Qashqai!

Eestis on Qashqai nautinud müügiedu pea üheksa aastat, olenemata sellest, et väikeste "kõigesõitjate” garaažis läheb trügimine järjest tihedamaks. 2015. aasta kaheksa kuu jooksul on müüdud 738 Qashqaid! Number, mis paneb kulmu kergitama kogenumagi automüüja. Ehkki suvi polnud kuum, müüdi juunis 125, juulis koguni 163 ning augustis 52 Qashqaid! Need on kuumad numbrid, mis on lennutanud Nissan Qashqai tänavuse automüügi tippu. Miks küll?

Igasugu "mikside” vastus on vaataja silmades ja kõrvade vahel. Kolmanda põlvkonna Qashqai näeb mõnus välja ning on seest kaugelt ruumikam kui väljast paistab.  Salongi materjalid on kvaliteetsed. Sõiduomadused on sel autol väga head; ehkki linna loodud, suudab ta meie oludes nõudmisel nelikvedu variandis hakkama saada ka pindamata teedel.

Peadpööritava müügi põhjuseks on Nissani variaatorkast, mis sel kevadel lõpuks ometi ka bensiinimootoriga Qashqaid eelistava Eesti ostjani jõudis. DIG-T 115 Xtronic 1,2-liitrise 85kW ottomootoriga Qashqai ongi hetke kõige kuumem kaup Eestis!

 

 

Milline on eestlase Qashqai-armastus täpsemalt?

Henri Daum, Nissan Nordic Europe Eesti turundusjuht selgitab, et müüginumbrite taga on Euro 6 normidele üleminek ning sellega seoses üleminekuajal tarnetes valitsenud väike seisak. Suve hakul saadi asi liikuma ning kõik kogunenud tellimused anti järjest klientidele kätte- sellest ka ilusad numbrid ARK andmebaasis.

Uurime, milline täpsemalt on Qashqai ostja Eestis. Vastustest selgub, et värvi poolest oleme igavad, aga autojuhtidena mugavad, eelistades kõrgemat varustustaset ning variaatorkasti.

 

Populaarseim varustustase:

Kõige populaarsem on N-TEC. Järgneb Acenta. Tippvarustuses Tekna’t leiab pisut vähem ostjaid. Kõige madalam osakaal müügis on baasversioonil Visia.

 

Eelistatuim jõuallikas:

DIG-T 115 (1.2 liitrine turboga bensiinimootor, millest omakorda enamuse moodustab variaatorkastiga Xtronic versioon). Variaatorkastiga Qashqai hind algab 18 890 eurost- see teeb temast odavaima "automaadiga” krossoveri meie turul! dCi 130 diiselmootoriga Xrronicuga Qashqai eest tuleb välja käia koguni 3600 eurot rohkem. Vaadates auto keskmist kütusekulu, mis reaalses elus jääb kuskile 5,7-6,6-liitri kanti, on selge, miks just DIG-T 115 ilma teeb. Ja teenitult!

 

Kõige popim värv:

Esimesel kohal on hall, järgneb kohe valge, siis must ja pruun.

 

Kes Qashqaid ostavad:

Qashqai meeldib kõigile. Seega ostajte hulgas on noori kui vanu, eraisikuid ja ettevõtteid, naisi ja mehi. Ostjate tuumiku moodustavad kliendid vanuses 45-60. Naisi on Qasqhai ostjate hulgas pisut rohkem.

 

Lisagarantii kui müügiargument:

Standardgarantii on 3aastat või 100 000 km läbisõitu. Soovi korral saab lisaraha eest garantiid pikendada kuni 5 aastani või 150 000 km-ni. Lisagarantii hinnad algavad 385 eurost.

 

Mõistlikud ülalpidamiskulud:

Nissan pakub hoolduslepingut, mida saab lisada autoostule või liisingkulusse. Seda selleks, et hoolduste kulu oleks jaotatud ühtlaselt ära ning korra aasta ei oleks suuremat väljaminekut. Viie aasta (5 hooldust) hooldekulu DIG-T 115 puhul on 1020 eurot. Hooldusinterval on kord aastas või iga 20 000 km järel.

 

Ka lähiriikides läheb Qashqail hästi:

Lätis on Qashqai tänavu kõige populaarsem mudel. Tema sabas tulevad Volkswagen Passat ja Škoda Yeti. Leedus on reaalse müügi põhjal Qashqai Škoda Octavia järel populaarsuselt teine. Nissan Qashqai valiti tänavu Leedu Aasta Autoks. Soomes on Qashqai Škoda Octavia ja VW Golfi järel kolmandal kohal. Ainsana on Qashqai esikümnest väljas Rootsis, kus ajaloolised Volvo-traditsioonid tänaseni vankumatult püsivad. C-segmendis on Qashqai kõige populaarsem krossover.

 

 

Poliitikuid parafraseerides on Eesti juba jõudnud viie vingema Põhjamaa sekka- Qashqai on siinmail populaarsem kui Rootsis ja Soomes. Juke-t on linnapildis üha rohkem näha ning X-Trail on kujunenud tublide töötegijate turvaliseks partneriks. Eesti autoostjad teavad, mis on hea ning nende kaasabil võib Nissan kõva karnevali püsti panna.

 

Ylle Rajasaar

whatcar.ee  

4.10.2015