Tagasi

Nissan tutvustas kokkupõrget ennetava süsteemiga autot

Nissan tõi avalikkuse ette uue prototüüpsõiduki, millel on kogu autokeret hõlmav kokkupõrget ennetav turvasüsteem. See ühendab endas omakorda kaht täiesti uut tehnoloogilist saavutust: külgkokkupõrget ennetava süsteemi (Side Collision PreventionehkSCP) ja kokkupõrget ennetava tugisüsteemi (Back-up Collision PreventionehkBCP).

Prototüüpsõiduk, mille turvaelementide hulka kuuluvad lisaks veel juba turule toodud pikivahe kontrollsüsteem (Distance Control AssistehkDCA) ja sõidurajalt kõrvalekaldumist ennetav süsteem (Lane Departure PreventionehkLDP), täiendab Nissani “kaitsekilbi” kontseptsiooni. Viimane pakub sõidukile ja selles viibijatele veelgi tõhusamat kaitset erinevatest suundadest varitsevate ohtude vastu.

sõidurajaltkõrvalekaldumistennetavsüsteem

külgkokkupõrgetennetav süsteem

pikivahekontrollsüsteem

kokkupõrgetennetavtugisüsteem

külgkokkupõrgetennetav süsteem

sõidurajaltkõrvalekaldumistennetavsüsteem


Süsteemifunktsioonid

Andur

Tagaosaandur

Külgandur

Alarm

Pidurikäiviti


SCP- ja BCP-süsteemidekonfiguratsioon

Külgkokkupõrget ennetav süsteem (SCP): Kui autojuht otsustab sõidurada vahetada, kuid sõidurajal, kuhu suundutakse, tuvastab süsteem vastuliikuva sõiduki, käivitavad sõiduki külgedel paiknevad andurid alarmi. Seejärel käivitub potentsiaalse kokkupõrke vältimiseks igale rattale eraldi mõjuv pidurdusmehhanism.

Autojuht

Süsteem


Külgkokkupõrgetennetava süsteemitoimimispõhimõte

Kokkupõrget ennetav tugisüsteem: Auto tagaosas ja külgedel paiknevad andurid teevad tagurdamismanöövri ajal kindlaks, kas auto liikumissuunal ei viibi takistusi. Kui andurid tuvastavad takistuse, käivitub alarm ning seejärel ka pidurdusmehhanism, mis aitab vältida kokkupõrkeid näiteks parkimiskohalt välja tagurdamisel.


Kokkupõrget ennetavatugisüsteemitoimimispõhimõte

DCA aitab hoida turvalist pikivahet ning LDP ennetab sõiduki sõidurajalt kõrvalekaldumist. Nii DCA- kui ka LDP-süsteem täiendavad SCP- ja BCP- süsteeme, olles uue, kogu autokeret hõlmava ja kokkupõrget ennetava turvasüsteemiga sõidukiprototüübi lahutamatud osad. Hoiatussüsteem ja ennetavad turvalisustarvikud on loodud abistama autojuhti intuitiivsete otsuste tegemisel, samal ajal otsustusprotsessi minimaalselt sekkudes.

Maailmamastaabis on Nissani eesmärk turvalisemate ja parema turvatehnoloogiaga varustatud sõidukite ehitamine. Jaapanis on ettevõtte turvalisusalane visioon vähendada Nissani sõidukitega toimuvate ja surmaga või tõsiste vigastustega lõppevate liiklusõnnetuste hulka aastaks 2015 poole võrra, võrrelduna 1995. aasta näitajatega.