Tagasi

Nissan saavutas taas rekordkasumi

26.aprillil avalikustas Nissan Motor Company 31. märtsil lõppenud 2005. majandusaasta finantstulemused. Nissani puhaskasum oli taas rekordiline: 518,1 miljardit jeeni ehk 3,78 miljardit eurot, olles sellega 1,1% suurem aasta varasemast.

“Vaatamata rohkearvulistele raskustele, millega kogu maailma autotööstus täna silmitsi seisab, tegutses Nissan kindlalt ka 2005. aastal. Raskuste all pean silmas olulisel määral kasvanud toorme hindu, suuremaid kulutusi energiale ja kõrgemaid intressimäärasid,” ütles Nissan Motor Co president Carlos Ghosn. “Hoolimata sellest, et Nissan tõi turule tavapärasest vähem uusi mudeleid, suutsime tänu oma toodete atraktiivsusele ning edukale ärimudelile müüginumbreid taas kasvatada,” märkis Ghosn.

Nissani puhastulu küündis 9,825 triljoni jeenini (68,87 miljardit eurot) ehk 9,9% rohkem kui 2004. aastal. Tegevuskasum oli 871,8 miljardit jeeni (6,37 miljardit eurot) ning kasumi marginaal 9,2%.

Nissan Motor Co sularaha kontol seisis majandusaasta 2005 lõpuga 372.9 miljardit jeeni ehk 2.72 miljardit eurot.

Kommenteerides majandusaasta 2006 prognoosi, ütles Ghosn järgmist: “Aasta esimesel poolel me kasvu ei prognoosi, kuid perioodi teisel poolel käivitame väga intensiivse uute toodete turule toomise laine, mis kestab kuni Nissan Value-Up plaani lõpuni. Nissani uue põlvkonna sõidukid saavad olema erakordselt atraktiivsed, mistõttu ootan just nendelt olulist tuge firma niigi heale finantsolukorrale.”

Majandusaastal 2006 toob Nissan turule 9 täiesti uut mudelit.

Nissan jätkab ka luksussõidukite kaubamärgi Infiniti globaalse laienemisega ning juba käesoleva aasta septembris jõuab mark Venemaa turule. Hetkel vaid Põhja-Ameerikas, Taiwanis, Lähis-Idas ja Koreas müüdav Infiniti kaubamärk jõuab 2007. aastal ametlikult turule Hiinas ning 2008. aastal kogu Euroopas.

Järgmise suure sammuna investeerib Nissan $200 miljonit dollarit (165.52 miljonit eurot) ning avab Venemaal, Peterburi lähistel 2009. aastal uue tehasekompleksi.

Ghosn märkis, et peab 2006. aasta suurimateks riskideks tõusvaid toorme- ja energiakulusid ning ujuvaid valuutavahetuskursse.