Tagasi

NISSAN JUKE ELAVDAB VÄIKEAUTODE TURGU

  • Kompaktse linnamaasturi ja sportauto kombinatsioon ... 
  • ... esitamas väljakutset väikeautode segmendile
  • Hakatakse tootma Euroopas ja Jaapanis
  • Hakatakse turustama kogu maailmas, sh Euroopas, Jaapanis ja Ameerikas
  • Võimas uus turbolaadimise ja otsesissepritsega bensiinimootor
  • Uus pöördemomenti ümbersuunav nelikveosüsteem


PARIIS, Prantsusmaa (10. veebruar 2010). Täna esitles Nissan esimest korda oma täiesti uut väikest crossover'it Juke.
 
Juke on maasturi vastupidavuse ja sportliku stiili jõuline kombinatsioon, mis on loodud selleks, et pakkuda värskendavat alternatiivi klientidele, kes otsivad sobivat autot väikeautode segmendis, kuid keda ei vaimusta traditsioonilised pakkumised. Juke toob väikeautode segmenti kauaoodatud maskuliinsuse ja dünaamilisuse.
 
Otsus tuua väikeautode turule tööstusharu esimene väike crossover, peegeldab Nissani filosoofiat esitada väljakutseid Euroopas väljakujunenud traditsioonidele.
 
„Viimased viis aastat on meid ülerahvastatud Euroopa turul saatnud märkimisväärne edu. Selle saavutamiseks oleme esitanud väljakutseid traditsioonilistele arusaamadele ning eemaldunud C- ja D-segmendist. Selle asemel oleme rajanud tee crossover'itele. Alustasime Muranoga, millele juba suuremates mahtudes järgnes kõiki meie ootusi ületanud Qashqai. Seda mudelit on Euroopas müüdud juba rohkem kui pool miljonit ja selleks kulus alla kolme aasta," ütles Colin Dodge, Nissani president Aafrika, Lähis-Ida, India ja Euroopa turul.
 
Juke'i hakatakse tooma Nissani Euroopa tehases Sunderlandis Inglismaal ja Oppamas Jaapanis. Euroopas, kus  kompaktse pereauto Note'i ja Qashqai crossover'i kõrval seda mudelit tootma hakatakse, on selle jaoks investeeritud juba üle 60 miljoni euro. See annab tööd rohkem kui 1000-le inimesele Nissanis ja 2000-le inimesele tarneketis.
 
Jaapanis tuleb Juke müügile sel suvel, Euroopas ja Põhja-Ameerikas aga varasügisel.
 
Disain
Disainist rääkides on Juke'i alumine osa puhas linnamaastur. Selles on ühendatud kogukad rattad, laiad rehvid, kõrgem kliirens ja jõuline hoiak. Ülemine osa on ehtne sportauto kõrge keskjoone, sihvaka visiirisarnase küljeklaasgraafika ja kupee stiilis langeva katusejoonega. Kupee efekti rõhutavad veelgi tagauksed, mille käepidemed on peidetud ukseraami sisse.
 
Interjööris jätkub sportauto teema - juhile keskendatud salongis domineerib mootorratta kütusepaagist inspireeritud disainiga keskkonsool. Omapärase kõrgläikevärviga viimistletud „mootorratta" konsool lisab autole lõbusat nooruslikkust. Praktilisuse tagab taha avanev pagasiluuk ja universaalne kaubaruum koos peidetud panipaikadega.
 
Esmaesitlusel ütles Nissani disaini eest vastutav asepresident ja loomeinsener Shiro Nakamura: „Meie eesmärk oli purustada traditsioonid. Ma arvan tõepoolest, et Juke annab meie klientidele midagi erinevat, midagi, mis on emotsionaalsem, energilisem ja jõulisem".
 
Juke on ehitatud Renault Nissan Alliance B platvormile, teljevahe on 2530 mm, pikkus 4135 mm, laius 1765 mm ja kõrgus 1570 mm. Kui esirattaveoga mudelitel on vedrustuseks ees MacPhersoni vardad ja taga väändetala, siis nelikveoga mudelitel on taga sama mitmikhoobvedrustus nagu Qashqail.
 
ALL-MODE 4x4-i on täiustatud versioon Nissani järeleproovitud elektroonilisest nelikveosüsteemist, millele on lisatud pöördemomenti ümbersuunav tehnoloogia, mis suurendab särtsakust ja vähendab alajuhitavust kurvides. Lisaks pöördemomendi jagamisele eest taha maksimaalse suhteni 50 : 50 saab pöördemomenti nüüd jagada ka tagasillal ühelt rattalt teisele.
 
Kurvivõtmist täiustab suurem pöördemoment välisele tagarattale, mis vähendab alajuhitavust.Kokku saab mootori pöördemomendist suunata kuni 50% ühele tagaratastest.Väikeautode segmendis kasutatakse seda uuendust esimest korda. Siiani on seda tehnoloogiat kasutatud ainult premiumi klassi tippmudelitel.
 
Mootorid ja käigukastid
Euroopas, kus see mudel tuleb turule selle aasta lõpupoole, pakutakse kolme erinevat mootorit: üks diiselmootor ja kaks 1,6-liitrist bensiinimootorit, millest kõik vastavad täielikult Euro 5 nõuetele. Mudelivaliku tipus on uus turbolaadimise ja otsesissepritsega bensiinimootor (MR16DDT). See mootor on üks võimsamaid oma klassis, mis arendab võimsust 140 kW (190 hj) ja pakub pöördemomenti 240 Nm. Otsesissepritse ja turbolaadimise kombinatsioon tagab sellise võimsuse ja reageerimiskiiruse, mida oodatakse 2,5‑liitriselt mootorilt, kuid seda sama ökonoomsusega kui väiksem mootor.
 
Teine bensiinimootor on täiesti uus versioon Nissani usaldusväärsest HR perekonnast. HR16DE kerge, väikese hõõrdejõuga 16-klapiline mootor on nüüd varustatud ainulaadse topeltsissepritsesüsteemiga, mis võimaldab täpsemalt mõõta kütuse pihustamist ja tõhustada põlemisprotsessi. Selle mootori võimsus on 86 kW (117 hj). K9K 81 kW (110 hj) 1,5-liitrine dCI ühisanumsissepritsega diiselmootor tagab suurepärased juhtimisomadused tänu oivalisele pöördemomendile 240 Nm, lisaks sellele iseloomustab seda mootorit kütusesäästlikkus ja madal emissioonitase.
 
Kaherattaveoga mudeli turbolaadimisega 1,6-liitrist bensiinimootorit pakutakse koos 6-käigulise manuaalkäigukastiga.
 
Nissani XTRONIC CVT 6-käiguline manuaalkäigukast on valikus koos nelikveoversiooni tippmudeli turbolaadimisega bensiinimootoriga.
 
Ülelaadeta 1,6-liitrine bensiinimootor on saadaval 5-käigulise manuaalkäigukasti või uuendatud XTRONIC CVT käigukastiga. 1,5-liitrine diiselmootor on saadaval 6‑käigulise manuaalkäigukastiga.
 
Varustus
Varustuse ja lisavarustuse üksikasjad avaldatakse vahetult enne müügile saabumist, kuid Juke'i klientide käsutuses saavad olema kõik oodatud lisad, nagu kliimaseade, nahkpolsterdus, tahavaatekaamera ja intelligentne süütevõti. Lisaks sellele pakume valikut pisut tavatumaid lisasid.
 
Üks selline on Nissani dünaamiline juhtimissüsteem - keskne juhtimis- ja näidikumoodul, mis võimaldab juhil muuta dünaamilisi juhtimisseadistusi ning ka rohkem märgatavaid seadistusi, näiteks kliimaseadme omi. Samal ajal kuvatakse näidikule mootori ja juhtimisega seotud näiturid ning teave.
 
„Me teeme Nissanis kõvasti tööd, et suurepärase tootekujunduse, kvaliteedi ja sõidurõõmu kaudu suurendada oma kaubamargi väärtust. Minu jaoks esindab Juke paljuski Nissani tõelist olemust. Ta tugevdab Nissani positsiooni nii disainiuuenduste kui ka crossover'ite väljatöötamise ülemaailmse liidrina," ütles Shiro Nakamura.
 
Mootor Võimsus Kütus Veosüsteem Käigukast
1,5 dCi 81 kW Diisel kaherattavedu 6-käiguline manuaal
1,6i 86kW               Bensiin kaherattavedu 5-käiguline manuaal
1,6i 86 kW Bensiin kaherattavedu Uuendatud XTRONIC CVT           
1,6i Turbo 140 kW Bensiin kaherattavedu 6-käiguline manuaal
1,6i Turbo 140 kW Bensiin nelikvedu XTRONIC CVT M6
 


Lisainformatsioon: 
Henri Daum, Nissan Nordic Europe turundusjuht, Tel: +372 53435754; E-post: hdaum@nissan-europe.com


NE Media Website - http://www.newsroom.nissan-europe.com/
 
Nissan Euroopas
Disaini, uuringu ja arenduse, tootmise, logistika ning müügi ja turundusega tegeleb Nissan Europe's ligi 12 400 inimest. 2008. finantsaasta jooksul müüs Nissan 530 000 sõidukit 40sse Euroopa riiki, k.a. Venemaale. Samal ajal toodeti 450 000 sõidukit Hispaania ja Suurbritannia tehastes.Lisainformatsioon: http://www.nissaneurope-newsbureau.com/
 
Nissan Nordic Europe OY
Nissan Nordic Europe OY põhitegevuseks on Nissani sõidukite ja varuosade import ning hulgimüük Nissani edasimüüjatele Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Rootsis, Norras ja Taanis. Nissan Nordic Europe Eesti kontor asub Tallinnas Osmussaare tee 10 ning haldab Baltimaade edasimüüjaid.