Tagasi

NISSAN OSALEB LE MANSI KESTUSSÕIDU JAOKS LOODAVA RADIKAALSE UUE MUDELI DELTAWING PROJEKTIS

  • Nissan osaleb uudses projektis asutava partnerina.
  • Uus innovatiivne võidusõiduauto, mis teeb etteaste Le Mansi kestussõidul, põhineb Nissani tehnoloogial.
  • Nissan DeltaWingist saab katseplatvorm uue sõiduautotehnoloogia jaoks.
  • Uus sõiduk, mis on sündinud soovist muuta tehnoloogiad puhtamaks ja mis tarvitab tavalistest võidusõiduautodest poole vähem kütust, on näide Nissani PureDrive'i põhimõtte rakendamise võimalustest võidusõiduradadel.
  • Projektile on lubanud õla alla panna võidusõidulegendid Dan Gurney ja Don Panoz, ideeautode disainer Ben Bowlby ja Michelin.
  • ACO on saatnud uue mudeli loojatele kutse startida Le Mansi võidusõidul rajalt „Garage 56", mis on reserveeritud eksperimentaalsõidukitele.
  • Sõiduk kannab stardinumbrit „0" ja võistleb väljaspool arvestust.
  • Nissanil on kavatsus muuta kardinaalselt kestussõitude nägu. Selleks osaleb Nissan asutava partnerina tänapäeva kõige radikaalsemas mootorispordi projektis Nissan DeltaWing. Tähelepanuväärse uue võidusõiduauto DeltaWing jõuallikaks saab kõrgtehnoloogiline üliökonoomne Nissani mootor. Mudel on kutsutud osalema 16.-17.juunini toimuval kuulsal Le Mansi kestussõidul.

 

Kuigi Nissan DeltaWing ei osale Le Mansi 2012.aasta 24 tunni sõidul üldarvestuses, avaneb Nissanil sellel võistlusel hea võimalus esitleda oma uut tehnoloogiat, mis võib kujuneda mootorispordis suunanäitajaks ning mis hõlbustab kindlasti Nissani sõiduautode jaoks mõeldud uute tehniliste lahenduste väljatöötamist ja arendamist.

 

Tavalisest võidusõiduautost poole vähem kaaluva ja poole väiksema tuuletakistusteguriga Nissan DeltaWingi jõuallikaks saab spetsiaalne 1,6-liitrine otsepritse ja turboülelaaduriga neljasilindriline mootor.

 

Kuna Nissan on paistnud läbi aegade silma uuendusmeelsuse poolest, siis ei saabunud kutse ühineda DeltaWingi projekti partnerite ringiga ettevõttele sugugi ootamatult. Nissani kõrval moodustavad projekti partnerite põhituumiku USA-s elav Briti disainer Ben Bowlby, Ameerika mootorispordi ettevõtja Don Panoz, USA endise vormel 1 võidusõitja Dan Gurney loodud organisatsioon All-American Racers, Duncan Daytoni asutatud ja kaks korda tšempionitiitli võitnud meeskond Highcroft Racing ning Michelini Põhja-Ameerika esindus.

 

Mootor, mis kannab märki „DIG-T" (Direct Injection Gasoline- Turbocharged; otsepritse ja turboülelaaduriga bensiinimootor), pakub eeldatavasti ligi 300hj võimsust. Seda on kaks korda vähem kui Le Mansi võidusõidul osalevatel tavalistel LMP1 ja LMP2 klassi autodel, kuid ometi piisavalt, et Nissan DeltaWing suudaks näidata nendega võrdseid ringiaegu. Sama mootoritehnoloogiat on kasutatud ka Nissani sõiduautode juures, näiteks võib tuua Nissan Juke DIG-T.

 

„Kuna mootorispordi reeglistik on muutunud aja jooksul järjest rangemaks, näevad võidusõiduautod järjest sarnasemad välja ning nende tehnoloogia arendamine on sõiduautode tehnoloogia arendamisest üha kaugenenud. Nissan DeltaWingi projekt püüab olukorda muuta ning meie kaasamine projekti oli igati loogiline," lausus ettevõtte Nissan Motor Co., Ltd. asepresident Andy Palmer.

 

„See on aga Nissani jaoks alles algus. Nissan DeltaWingiga on seotud tohutu hulk äärmiselt uuenduslikke ideid, millest meil on palju õppida. Ühtlasi aitavad meie tugev insener-tehniline võimekus ning pühendumine PureDrive'i strateegiale ja teistele ökonoomsust suurendavatele tehnilistele lahendustele muuta DeltaWingi Nissani jaoks uudsete lahenduste katseplatvormiks." „DeltaWingi projektis osalemine annab Nissanile võimaluse mängida keskset rolli teedrajavas mootorispordiga seotud ettevõtmises, mis võib muuta selle spordiala tulevikku," lisas Palmer.

 

Nissan DeltaWingi idee looja disainer britt Ben Bowlby lausus: „Nissan annab meile mootori, millest paremat ei oskaks tahtagi. See on lausa meistriteos. Nissani mootor on tõeline unistuste jõuallikas: sellel on optimaalne kaal ja võimsus ning see on fenomenaalselt ökonoomne."

 

Nissan DeltaWing on täiesti ainulaadne võidusõiduauto. Juht istub sõiduki tagaosas peaaegu tagasilla kohal ning tema silme ette jääb pikk kitsas kere, mis lõpeb kitsa esirataste paariga. Projekti rehvipartner Michelin on loonud sõiduki jaoks spetsiaalsed rehvid. Kuna mootor on tagaosas, jaotub sõiduki kaal rohkem tagaosale. Selline lahendus annab sõidukile väga hea manööverdamisvõime, kerge ja voolujooneline kere tagab aga väga väikese kütusekulu.

 

Uudse kujundusega ja tulevikku suunatud tehnoloogial põhinev DeltaWing köitis Le Mansi kuulsa 24 tunni sõidu korraldaja ACO (Automobile Club de l'Ouest) tähelepanu, mistõttu sõiduk sai kutse startida tänavusel võistlusel rajalt „Garage 56", mis on reserveeritud eksperimentaalmudelitele. Kuna Nissan DeltaWing ei vasta võistluse praegu kehtivatele eeskirjadele, ei saa ta konkureerida võidukarikale ja kannab võistlusel stardinumbrit „0".

 

Nissan on oma kogemustele tuginedes arendanud välja mootori, mis on tõeliselt kerge ja ökonoomne ning näitab, et uue mudeli taga peituvat filosoofiat on võimalik edukalt rakendada ka päris võidusõidumaailmas. Nissan on olnud alati varmalt valmis uusi radikaalseid ideid ja üllatavaid uudseid lahendusi rakendama. Ettevõte kavatseb kasutada projektis saadavaid uusi teadmisi ja kogemusi selleks, et muuta PureDrive'i tehnoloogial põhinevad sõiduautod veelgi aerodünaamilisemaks ja ökonoomsemaks, samuti on uusi kogemusi võimalik edukalt ettevõtte teadus- ja arendustegevuses ära kasutada.

 

DeltaWingi on ehitanud Dan Gurney tuntud organisatsioon nimega All AmericanRacers. Uus mudel on selle võidusõiduautosid konstrueeriva California ettevõtte uskumatult pikas saavutuste reas järjekordne meistriteos. All AmericanRacers on loonud läbi aegade 157 vormel 1, Sportscari ja Indianapolis 500 sarjas võitusid noppinud mudelit.

 

Nissani Euroopa esinduse vanemasepresident Paul Willcox lausus: „Nissan on väga uuenduslik ja tulevikku suunatud mõtlemisega ettevõte, mis on valmis aeg-ajalt riskima. Täpselt sama kehtib ka Nissan DeltaWingi kohta. Meie osalemine projektis näitab Nissani julgust enneolematuid ja uudseid insener-tehnilisi lahendusi järele proovida."

 

Kaks esimest Nissan DeltaWingi juhti on teada. Üks neist on Briti Sportscari sarja võidusõitja Marino Franchitti ja teine Nissani valitsev FIA GT1 maailmameister Michael Krumm. Nissan DeltaWing teeb avalikkuse ees oma esimese etteaste Floridas Sebringi ringrajal neljapäeval, 15.märtsil kl 12.30 päeval kohaliku aja järgi.