Tagasi

NISSAN DELTAWING DEBÜTEERIS EDUKALT LE MANSIS

DELTAWING LÄBIS 54 RINGI

Nissan DeltaWing sai võistluse korraldajalt Automobile Club de l'Ouest'ilt (ACO) kutse startida tänavusel kestvussõidul rajalt „Garage 56", mis on mõeldud uue innovatiivse tehnika tutvustamiseks. Nissan DeltaWingi võidusõitjad Michael Krumm, Satoshi Motoyama ja Marino Franchitti läbisid kokku 54 ringi.

Meeskonna päev möödus peaaegu probleemideta ning kõik ringid peale ühe läbiti ainsa komplekti Michelini silerehvidega. Meeskond vahetas rehve vaid korra terve päeva jooksul: ainult põgusa vihmahoo ajal pandi üheks ringiks alla märja ilma rehvid.

Motoyama sõitis välja päeva kiireima ringiaja 3 minutit ja 47,98 sekundit. Nissan DeltaWingi idee looja Ben Bowlby lausus: „Kahtlemata jäin ma tänaste tulemustega väga rahule. Näitasime ACO-le, et suudame hoida korraldajate soovitud tempot ja läbida ringi umbes 3 minuti ja 45 sekundiga ning teha boksipeatusi umbes sama sagedusega kui kõik teised võistlejad. Jõudsime soovitud ringiajale väga lähedale, mistõttu võib tänast päeva väga edukaks pidada."

Motoyama ei ole võistelnud Le Mansis alates 1999. aastast ja Krumm alates 2005. aastast. Mõlemad sõitjad pidid läbima kümme ringi, et võistlusele kvalifitseeruda, ja täitsid ülesande mängleva kergusega: Motoyama läbis 19 ja Krumm 24 ringi. Šoti võidusõitja Marino Franchitti, kes oli sõiduki katsetamise ja arendamise ajal põhisõitja, läbis täna ainult 11 ringi, sest meeskond kasutas võimalust ja lasi Franchitti jaapanlasest ja sakslasest meeskonnakaaslastel sõidukit lähemalt tundma õppida.

„Meie jaoks oli kõige tähtsam, et Michael ja Satoshi võidusõidule kvalifitseeruksid. Selle ülesande täitsime üpris kergesti. Olen kõigi Nissan DeltaWingi programmi osalistega tõeliselt rahul. Projekt on olnud tohutult töömahukas ning rõõmustame selle üle, et meil täna nii hästi läks," lausus Marino Franchitti.

Homme pöördub meeskond tagasi Suurbritanniasse, et teha 80. Le Mansi 24 tunni kestvussõiduks viimased ettevalmistused. DeltaWing naaseb võistluspaika järgmisel nädalavahetusel, mil Le Mansi kesklinnas Place de la Republique'il tehakse sõidukitele võistluseelne tehniline ülevaatus. Ametlikud treeningud algavad kolmapäeval, 8. juunil kell 16.00.

KÕIK NISSANI MOOTORIT KASUTAVAD MEESKONNAD LÄBISID ESIMESE ETAPI EDUKALT

Nissani 2012. aasta Le Mansi 24 tunni sõidu kampaania algas 3. juunil ametliku katepäevaga. Üle poole starti tulnud LMP2 mudelitest kasutavad Nissani mootorit. Kõik võidusõitjad läbisid kohustuslikud kümme ringi ja kvalifitseerusid 2012. aasta kestvussõidule.

Katsepäeval asusid Greaves Motorsporti meeskonnast starti Le Mansi sõidul varemgi osalenud Martin Brundle koos poja Alexiga, kellele see on esimene Le Mansi võistlus, samuti Nissani esimese GT-akadeemia võitja Lucas Ordonez.Ka Nissani teise GT-akadeemia tšempionil Jordan Tressonil avanes võimalus Le Mansi uskumatut rada Signatech Nissani LMP2 sõidukiga esimest korda proovida.

Pärast Lucas Ordonezi edukat Le Mansi debüüti 2011. aastal sai Jordan Tressonist teine GT-akadeemia sõitja, kes võis Le Mansi 24 tunni kestvussõidul võistlustulle astuda.See on esimene kord, kui kaks GT-akadeemia võitjat konkureerivad üksteisega maailmaklassi võidusõidul: Jordan esindab Signatech Nissani ja Lucas Greaves Nissani võistkonda.

Rajale asutakse taas juba kümne päeva pärast, kui algavad 2012. aasta Le Mansi kestvussõidu treeningud. Veerand starti asuvatest sõidukitest kasutavad Nissani jõuallikat.

NISSAN DELTAWINGI TEHNILISED ANDMED

Mootor

Nissani 4-silindriline 1,6-liitrine DIG-T (otsepritse ja turboülelaaduriga bensiinimootor)

Suurim võimsus

300 hj pööretel 7400 p/min

Suurim pöördemoment

310 Nm vahemikus 400-6750 p/min

Käigukast

5-käiguline järjestik

Veermik

FIA-homologeeritud süsinikkiust monokokk-kere

Esirattad

läbimõõt 15 tolli, laius 4 tolli

Tagarattad

läbimõõt 15 tolli, laius 12,5 tolli

Esirehvid

10/31/15 Michelin

Tagarehvid

310/620/15 Michelin

Mass,

475 kg ilma kütuse ja juhita, 575 kg koos kütuse ja juhiga

Tarned

28% ees, 72% taga

Pikkus

4,65 m

Laius ees

0,76 m

Laius taga

2,08 m

Teljevahe

3,05 m

Kütusepaak

40 liitrit

Kere

süsinikkomposiit

Aerodünaamika

kahekihiline kerealune maadligi suruv süsteem (Twin cortex underbody downforce system - BLAT, Boundary Layer Adhesion Technology)

Tippkiirus

315 km/h

0-100 km/h

3,3 sekundit

Kütusekulu

hinnanguliselt 230-250 gm/kwh

Nissan DeltaWingi võidusõitjad: Marino Franchitti, Michael Krumm ja Satoshi Motoyama

NISSANI VK45DE V8 LMP2 MOOTOR

Nismo häälestatud Nissani 4,5-liitrine VK45DE vabalthingav V8 mootor on Le Mansis koguni 10 meeskonna ja 13 LMP2 sõiduki varustuses.

See jõuallikas on edasiarendus VK45DE mootorist, mida kasutati algselt Jaapani Super GT sarjas GT500 sõidukitel. Need mootorid on oma sooritusvõimet, vastupidavust ja töökindlust võidusõiduradadel juba tõestanud.

Aastal 2011 võitsid Nissani mootoriga sõidukid Le Mansi sarjas esikoha kõigil etappidel, samuti üldarvestuses, võitsid kontinentidevahelise Le Mansi karika ning hõivasid Le Mansi 24 tunni sõidul LMP2 klassis kaks esimest kohta.

Et pakkuda VK45DE LMP2 mootoreid Euroopa meeskondadele ning tagada kiire ja tõhus tehniline tugi, sõlmis Nissan partnerlusleppe ettevõtetega Zytek Motorsport Limited ja Oreca Magny Cours SAS, kes koostavad mootoreid täpselt Nissani spetsifikatsioonide järgi.

TEHNILISED ANDMED

Mootori tüüp

NISSAN VK45DE

 

alumiiniumkorpusega, 90 kraadi all V8, vabalthingav

Töömaht

4494 cm3

Silindri läbimõõt × kolvikäik

93 × 82,7 mm

Võimsus

450 hj / 331 kW (DIN) koos 40 mm õhupiirajaga

Pöördemoment

58 kgf-m / 570 Nm (DIN)

Mass,

umbes 145 kg

Greaves Motorsport - Zytek Z11SN Nissani võidusõitjad: Alex Brundle, Martin Brundle ja Lucas Ordonez

Signatech Nissan - Oreca 03 Nissani võidusõitjad: Franck Mailleux, Jordan Tresson jaOlivier Lombard