Tagasi

EI MINGEID HEITKOGUSEID, EI MINGEID PIIRE

  • Nissani välja töötatud kütuseelementidega sõiduk on tuleviku heitmevaba nelikveoline linnamaastur, mis liigub kolme elektrimootori jõul.
  • Kompaktse linnamaasturi ilme väljendab atleetlikku keskkonnasäästlikkust ehk modernset jõulisust, mis sobib ühtmoodi hästi nii maastikule kui ka suurlinna.
  • Ainulaadse istmete paigutuse ja materjalide kasutusega mudel esindab linnamaasturite klassis uut murrangulist stiili.
  • Kaasaskantav näidikupaneel loob sujuva digitaalse ruumi.

 

Nissani ideeauto TeRRA SUV, mida esitletakse 27.septembril toimuval 2012.aasta Pariisi autonäitusel, ühendab Nissani kaks väga tugevat külge- linnamaasturid ja elektrisõidukid- sõidukiks, mis on omas elemendis nii rasketel maastikuradadel mütates kui ka vaikselt suurlinna tänavatel veeredes. Uuenduslik nelikveoline TeRRA, mida käitavad kütuseelemendid ja elektrimootorid, jätab kompaktsetest mõõtmetest hoolimata unustamatu mulje, näidates, et ka maastikusõit võib olla keskkonnasäästlik.

 

TeRRA, mille juhtmõtteks on „üks ja ainus heitmevaba linnamaastur", jätkab Qashqai ja teiste Nissani edukate linnamaasturite jacrossover'ite traditsioone ning tõendab, et heitmevaba transpordi tehnoloogia valdkonnas on Nissan ka kütuseelementide puhul esirinnas.

 

 

Väljast karm, seest soe ja kutsuv

„Meie eesmärk oli rakendada Nissani tugevad linnamaasturite jacrossover'ite traditsioonid heitmevaba tuleviku teenistusse. Kütuseelementide arendamine on meie järgmine suur samm heitmevaba transpordi suunas," lausus Nissani tootestrateegia ja planeerimise üksuse juht François Bancon. „Me ei tahtnud luua suurt ja karmi kõrbemaasturit, vaid uudse linnamaasturi, mis vastab tänapäeva suurlinnaelu vajadustele. Ainulaadne diagonaalne istmete paigutus pakub tänu erakordselt heale nähtavusele meelierutavaid sõiduelamusi ning tekitab tunde, et oled alati olukorra peremees."

 

„Saime inspiratsiooni Põhja-Euroopa nooruslike klientide elustiilist," lausus Nissani vanemasepresident ja loomeinsener Shiro Nakamura. „Võtsime kuulda nende soovi reisida heitmevabalt igale poole, kuhu isu tuleb."

 

Sujuv digitaalne ruum ...

Näoga juhi suunas paiknev ainulaadne näidikupaneel- elektrooniline tahvelarvuti- toimib ühtlasi nutika võtmena. Autosse sisenedes ühendab juht arvuti dokiga ja võtab autost lahkudes arvuti kaasa. TeRRA dokis kuvab tahvelarvuti vaikimisi kiirust ja teisi põhilisi sõiduparameetreid, kuid juht saab arvutit hõlpsasti ka meelelahutuseks, sidepidamiseks, navigatsiooniks ja muuks kasutada. Väljaspool autot toimib seade tavalise tahvelarvutina ning võimaldab muule lisaks kogu aeg sõidukiga ühenduses olla.

 

... pakub teest uudset vaatenurka

TeRRA ainulaadses diagonaalselt paigutatud istmetega salongis istub juht ees peaaegu keskel ning tagaistmel sõitjad pigem eespool istujate õla kui otse nende selja taga. Istmete paigutus põhineb kuusnurga motiivil, mida kohtab paljude teiste disainielementide juures. Kui kolm istet alla keerata, tekib TeRRA salongi täiesti sileda põhjaga suur pakiruum, mida saab kasutada nii jalgrataste, süstade kui ka Skandinaavia kokkupandava mööbli detailide vedamiseks. Siledapõhjaline pakiruum annab tunnistust heitmevaba ideeauto jõuallikate kompaktsusest.

 

Nelikveo jõud - heitmevabalt

Kuigi TeRRA on oma olemuselt pigem disainiidee kui uue tehnoloogia väljanäitus, on selle kütuseelementide energial töötav nelikveosüsteem tõeliselt muljetavaldav. Esirataste juures on kasutatud praegu Nissan LEAFi varustuses olevat elektrilist ajamit. Mõlema tagaratta juures paikneb elektrimootor, mis põhineb ideeauto PIVO kolme järjestikuse versiooni puhul kasutatud jõuallika prototüübil. Tagarataste elektrimootorid käivituvad ainult vajaduse korral, muutes sõiduki nelikveoliseks. Kuna jõu suunamiseks tagaratastele ei kasutata veovõlli, ei ole salongi põrandas ega kere all mingit kühmu. Tänu sellele on salongi põrand ja kerealune osa täiesti sile.

 

Kapoti all on tublisti ruumi Nissani enda välja töötatud vesinikkütuseelementide patarei jaoks: lameda, äärmiselt kompaktse patarei energiatihedus 2,5kW/l on suurem kui ühelgi teisel sama tüüpi patareil. Nissan on valmistanud kütuseelemente 1996.aastast alates. Uusim elementide patarei maksab 2005.aasta versioonist tervelt kuus korda vähem, sest vajadus kallite väärismetallide järele on varasemaga võrreldes neli korda vähenenud.

 

TeRRA on puhtalt ideeauto, kuid annab märku, et Nissan on valmis laskma kütuseelementidega elektrisõidukid seeriatootmisse kohe, kui vesinik muutub laiemalt kättesaadavaks.