Tagasi

NISSAN 370Z NISMO ESMAESITLUS

  • Euroopa Nismo autode pere teise liikme esmaesitlus
  • Ülima sooritusvõimega Z-i iseloomustavad pilkupüüdvad punased Nismo detailid ja aerodünaamiline kujundus
  • 3,7-liitrise V6 mootori võimsus on 344 hj ja pöördemoment 371 Nm
  • Kiirendus 0-100 km/h vaid 5,2 sekundiga




Toimus Euroopa turule mõeldud uue Nissan Nismo autode pere teise liikme, 370Z Nismo esmaesitlus.
 
Kohe pärast Nissan Juke Nismot turule tulev 370Z Nismo näitab, mida on pakkuda ülima sooritusvõimega Z-il. Põneva kupee esmaesitlus maailma meediale oli üks osa Juke Nismole pühendatud Nissani live-üritusest Barcelonas, mis toimus enne selle mudeli avalikku debüüti Genfi autonäitusel märtsis.
 
370Z Nismot, mida toodetakse ainult kuuekäigulise käsikäigukastiga kupeena, iseloomustavad rohked tehnilised ja kujunduslikud täiustused. Kuigi 370Z Nismo versiooni müüakse juba Põhja-Ameerikas ja Jaapanis, töötati Euroopa turu jaoks välja spetsiaalne tehniline lahendus, mis vastab maanteede tingimustele ja Euroopa autohuviliste maitsele.
 
Arvestades meedia reaktsiooni uue Nismo esmaesitlusele, on Z-i meeldivuse võtmeelemendiks just selle rabav kujundus. Nagu Juke Nismo puhul, on kõik standardses 370Z-is tehtud muudatused põhjalikult läbi mõeldud ja need põhinevad Nismo kogemustel autospordis. Uued kujunduselemendid on ajendatud aerodünaamika täiustamise soovist.
 
Esiosa agressiivsem kujundus parandab õhuvoolu auto all, tänu millele suureneb sõiduki stabiilsus suurtel kiirustel ja kurvides. Võimsamat surujõudu täiendavad põhjalikult täiustatud vedrustus ja veermiku ehitus, mis lisavad stabiilsust ja dünaamilist juhitavust nii maanteel kui ka ringrajal.
 
Kujunduses tehtud täiustuste hulka kuuluvad veel Nismole omased punased kitsad triibud nii ees kui ka taga ja küljepeeglitel. Lisaks on autol ainulaadsed, tumehalli värvi ülikerged 19-tollised Nismo sepisveljed koos sportautodest inspireeritud punaste pidurisadulatega ja laiemad, suure sooritusvõimega rehvid. Tagaosa ilmestab nutikas uus spoiler, mis lisab silmailu, parandades samas ka auto aerodünaamilisi omadusi.
 
Salongis on juba niigi sooritusvõimele orienteeritud 370Z kujundus nüüd rohkem juhile keskendunud kui kunagi varem. Rool on viimistletud Alcantara ja nahaga ning sellel on võidusõidust inspireeritud ülemise surnud punkti punane tähis, täpselt nagu Juke Nismol. Sportistmed on täiselektrilised, spetsiaalse Nismo märgi ja punaste õmblustega, mis jätab kvaliteetse ja sportliku mulje. I-le paneb täpi nummerdatud Nismo plaat, mis lisab eksklusiivsust igale 370Z Nismole.
 
Tänu Nismo tuunimisele on Z-i 3,7-liitrise V6 mootori võimsus 344 hj võrreldes standardse mudeli 328-ga ning pöördemoment, mis oli enne 363 Nm, on nüüd 371 Nm. Tulemuseks on suurem tundlikkus madalatel ja keskmistel pööretel ning kiirendus 0-100 km/h vaid 5,2 sekundiga (andmed on kinnitamisel).
 
Tagaveoga 370Z, mille suurepärane dünaamika ja juhitavus on juba hästi teada, tagab Nismo kujul veel vapustavama kogemuse. Juhid saavad nautida hingematvat kiirendust ja kindlustunnet, mida annab erakordne stabiilsus suurtel kiirustel.
 
Z-i väljatöötamisel oli oluline ka pidurisüsteemi täiustamine. Selleks kohandasid Nismo konstruktorid mudelilt R35 GT-R laenatud ülijäika pidurivoolikut ja väga heade tööomadustega pidurivedelikku. Ka Nismole ainuomane kahe toruga väljalaskesüsteem rõhutab ja võimendab Z-i 3,7-liitrise V6 mootori vapustavat häält.
 
Täpsemad üksikasjad avaldatakse Genfi autonäitusel 5. märtsil 2013.
 
Nismo loo täieliku versiooni lugemiseks klõpsake siia.