Tagasi

MOOTORID JA KÄIGUKASTID

Crossover'ite ligitõmbavuse üks saladustest on alati peitunud selles, et nad ühendavad tavalise sõiduauto ökonoomsuse linnamaasturliku võimekuse ja seikluslikkusega. Tänu mitmetele väga ökonoomsetele ja rafineeritud bensiini- ja diiselmootoritele ületab uus Qashqai juhtide ootusi, olenemata sellest, millise jõuallikaga versiooni nad valivad.

 

Valikusse kuulub neli mootorit: kaks bensiini- ja kaks diiselmootorit, koos kahe- või neljarattaveo võimalusega. Lisaks saab klient otsustada, kas soovib käsikäigukasti või uhiuut Xtronicu automaatkäigukasti

Bensiinimootorid<

1,2 l 115 hj (85 kW) DIG-T

Nissan usub, et tipptehnoloogia peaks olema kõigile kättesaadav. 1,2-liitrine DIG-T mootor on alliansi välja arendatud jõuallikas, mille on Nissan spetsiaalselt Qashqai jaoks häälestanud.

 

Turboülelaaduriga tipptasemel mootor, mille juurde kuulub kuuekäiguline käsikäigukast, arendab 115 hj (85 kW) võimsust ja 190 Nm pöördemomenti. Tagasihoidlikust töömahust hoolimata pakub see 1,2-liitrine jõuallikas suurepärast võimsust, tagades teravama kiirenduse ja suurema paindlikkuse kui senine 1,6-liitrine vabalt hingav mootor.

Tänu väiksemale kaalule ja kütusesäästlikkusele on bensiinimootoriga uue Qashqai taskukohaseim versioon märkimisväärselt puhtam ja ökonoomsem kui mudel, mille ta välja vahetab. 1,2-liitrise DIG-T mootori CO2 heitkogus on 129 g/km (10 g/km vähem kui senisel 1,6-liitrisel bensiinimootoril) ning kütusekulu 5,6 l / 100 km (0,6 l / 100 km kohta vähem kui praegusel 1,6-liitrisel).

Sama moodi nagu kõigil teistel uue Qashqai mootoritel, kuulub ka 1,2-liitrise DIG-T standardvarustusse seiskamis- ja käivitussüsteem, samuti on selle jõuallika juures kasutatud kütusesäästlikke tehnoloogiaid, nt regeneratiivset generaatorit, optimeeritud ülekandearvusid ja spetsiaalseid väikese viskoossusega õlisid.

2014. aasta suvel lisandub valikusse ka CVT (variaatorkäigukast), mille mootori CO2 heitkogus on 129 g/km ja kütusekulu 5,6 l / 100 km nagu käsikäigukastiga mudelil.

1,6 l 163 hj (120 kW) DIG-T

2014. aasta suvel Qashqai mootorivalikusse lisanduv 1,6-liitrine DIG-T on bensiinimootorite võimsaim versioon, mis pakub suurepärast sooritusvõimet, väikseid heitkoguseid ja märkimisväärset ökonoomsust. Spetsiaalselt Qashqai jaoks häälestatud jõuallikas kasutab tipptasemel turboülelaadurit ning mitmeid sooritusvõimet ja ökonoomsust suurendavaid tehnilisi lahendusi.

240 Nm pöördemomendiga 1,6-liitrine DIG-T tagab muljetavaldava tõmbe ka madalatel ja keskmistel pööretel ning käiguvahemikud on meeldivalt paindlikud. Ent jõulisest sooritusvõimest hoolimata on see tippmootor ütlemata kütusesäästlik, tarvitades ELi kombineeritud tsüklis ainult 5,6 l / 100 km. CO2heitkogus on 132 g/km.

Diiselmootorid

1,5 l 110 hj (81 kW) dCi

Auhindadega pärjatud otsepritsega diiselmootori uusim versioon on Qashqai aegade puhtaim ja ökonoomseim jõuallikas, mille CO2 heitkogus on kõigest 99 g/km. Koos Nissani alliansipartneri Renault'ga loodud kuuenda põlvkonna 1,5-liitrine dCi mootor on praegusest versioonist sujuvam, ökonoomsem ja rafineeritum. Tänu olulistele modifikatsioonidele pakub 1,5-liitrine dCi 20 Nm võrra suuremat pöördemomenti ning seetõttu ka paremat paindlikkust ja pikemat käiguvahemikku.

Märkimisväärsed ümberehitused on mootori müra- ja vibratsioonitaset tublisti vähendanud.  Loobutud on ülemise reaktiivvarda kinnitusest, mistõttu on kõrvaldatud võimalik mürasild mootori ja salongi vahel, ning kasutusele võetud materjalid on muutnud uue mootori tunduvalt kergemaks.

Mootoril on ka Nissani automaatne seiskamis- ja käivitussüsteem - väga tõhus ja nutikas tehnoloogia, mis tagab mootori taaskäivitumise 0,5 sekundi jooksul alates siduri ühendamisest. Tänu vähenenud põlemismürale jätab uus jõuallikas väga rafineeritud mulje.

Kuna sõiduki kütusekulu on ELi kombineeritud tsüklis kõigest 3,8 l / 100 km, seab 1,5-liitrine dCi crossover'ite segmendis lati täiesti uuele tasemele.

1,6 l 130 hj (96 kW) dCi

Uus 1,6-liitrine dCi on Qashqai diiselmootorite tippversioon, mille juurde saab valida nii kaheratta- kui ka nelikveo. Koos alliansipartneri Renault'ga välja töötatud 130 hj (96 kW) jõuallikas on tehnilise taseme poolest oma sektori üks parimaid, pakkudes tänu arvukatele tehnoloogilistele uuendustele suurepärast ökonoomsust ja väikest CO2 heitkogust.

Uue Qashqai varustusse võetud 1,6-liitrine dCi mootor on kerge ja kompaktne ning pakub ühtaegu jõulist sooritusvõimet ja suurepärast ökonoomsust. Paljude tehniliste uuenduste hulgas on ka heitgaaside uus külma tsirkulatsiooni ja madala rõhuga retsirkulatsioonisüsteem. Retsirkuleerides heitgaase madalamal temperatuuril, vähendab mootor lämmastikoksiidide ja CO2 heitkogust.

Ka termiline kontroll on 1,6-liitrisel dCi jõuallikal tänu lühenenud soojendusfaasile palju tõhusam ning aitab hõõrdekadu ja kütusekulu vähendada.

Käsikäigukastiga kaherattaveolise versiooni puhul on 1,6-liitrise dCi CO2 heitkogus 115 g/km ja kütusekulu ELi kombineeritud tsüklis 4,4 l / 100 km. Xtronicuga versioonil on vastavad näitajad 119 g/km ja 4,6 l / 100 km ning käsikäigukastiga nelikveolisel mudelil 129 g/km ja 4,9 l / 100 km.

Uus Xtronicu käigukast

Spetsiaalselt teise põlvkonna Qashqai jaoks välja töötatud uut Xtronicu käigukasti pakutakse koos 1,6-liitrise dCi mootoriga.

Kõrgtehnoloogiline käigukast kasutab pidevat variaatorülekannet, pakkudes sujuvamat ja loomulikumat sõidukogemust. Erinevalt tavalistest variaatorülekandega kastidest jäljendab Qashqai Xtronicu käitumine traditsiooniliste, arvukate ülekandearvudega automaatkäigukastide stiili, mille korral vahetatakse jõulisel kiirendamisel käike astmeliselt. Leebema sõidustiili puhul vahetuvad ülekandearvud ehk käigud väga märkamatult ja sujuvalt. See tähendab, et Xtronic pakub juhile käsi- ja automaatkäigukastide parimaid omadusi: vaikselt sõites suurepärast sujuvust ning äkiliselt kiirendades mõnusat jõulist tagasisidet.

###

NISSAN EUROOPAS

Nissan on üks Euroopas paremini esindatud meretagustest tootjaist. Euroopas tegeleb disaini, teadus- ja arendustegevuse, tootmise, logistika ning müügi ja turundusega enam kui 16 000 inimest. Eelmisel aastal toodeti Nissani tehastes Suurbritannias, Hispaanias ja Venemaal üle 695 000 sõiduki, mille hulka kuuluvad väikesed mahtuniversaalid, auhindadega pärjatud crossover'id, linnamaasturid ja kaubikud. Praegu pakub Nissan Euroopa turul 24 erinevat ja uudset toodet ning on saamas siinseks juhtivaks Aasia automargiks.

Nissan Nordic Europe Oy

Nissan Nordic Europe OY põhitegevuseks on Nissani sõidukite ja varuosade import ning hulgimüük Nissani edasimüüjatele Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Rootsis, Norras ja Taanis. Nissan Nordic Europe Eesti kontor asub Tallinnas Osmussaare tee 10 ning haldab Baltimaade edasimüüjaid. www.nissan.ee