Tagasi

UUEST X-TRAILIST TÄPSEMALT

KUJUNDUS 

Uus X-Trail, milles on ühendatud moodsa maasturi siledad ja stiilsed jooned tüüpilise linnamaasturi jõulise olekuga, viib linnamaasturite kujunduse uuele tasemele. Oma neljakandilisest eelkäijast oluliselt eristuv uus X-Trail esindab sujuvama ja voolujoonelisema kujundusega uue põlvkonna linnamaasturi kujundust, seejuures pole sõiduki maastikusõiduomadustes tehtud mingeid järeleandmisi.

 

Uue täiustatud platvormi kasutuselevõtt võimaldas Nissani kujundusmeeskonnal selle arhitektuuri pikemat teljevahet ja laiemat rööpmevahet maksimaalselt ära kasutada. Kooskõlas Nissani maasturitele iseloomuliku kujunduskeelega rõhutatakse ka uue X-Traili kujunduses tugevalt rattapiirkonda. Firmamärgiks saanud kõrged rattakaared on justkui kujunduse nurgakivid. Koos langeva katusejoone, sügavalt vormitud külgede ja tõusva aknajoonega tugineb uus X-Trail selgelt Nissani maasturite algupärale. Tulemuseks on auto, mis näeb ühtaegu nii stiilne kui ka moekas välja.

 

Mõõtmetelt on uus X-Trail eelmise põlvkonna mudelist 17 mm pikem (4643 mm) ja selle teljevahe on 76 mm suurem, mis omakorda väljendub avaramas salongis. Peale selle on uus mudel eelmisest ka 30 mm laiem ja 5 mm madalam. Kliirens on jäänud samaks - 210 mm.

Uus mudel on oma eelkäijast ka 90 kg kergem. 49% X-Traili kerekonstruktsioonist on valmistatud ülitugevast terasest, mistõttu on konstruktsioon varasemast kergem ja tugevam.

X-Traili tühimassi aitas vähendada komposiitmaterjalide uuenduslikum kasutamine. Näiteks kasutati tagaluugi valmistamisel rohkem plasti kui terast. Ka eesmise ja tagumise põrkeraua materjali paksus on nüüd optimaalne. Selline ülim tähelepanu detailidele tähendab, et uus X-Trail on maksimaalselt tugev ja samas kerge.

Nagu kliendid on harjunud Nissanilt eeldama, on ka uus X-Trail varustatud mitmete nutikate ja kasulike kujunduselementidega.

Sõiduki esiosas on liitvormid ühendatud kargete joontega ning kasutatud valguse ja varjude mängu. Täiesti uued, põrkerauda süvistatud LED-esituled ühendavad nutikalt kere ülemise ja alumise osa. Ka tuled ise on väga detailsed. Uudsed efektsed valgusribad annavad uuele X-Trailile hämaras valguses omanäolise ilme.

Uue X-Traili tagaosas on jõulised uued stiilielemendid ja Nissanile iseloomulikud jooned liidetud sujuvalt ühte. Kui näiteks tagatuled on juba tuttava bumerangikujuga, siis ainuomane D-piilar loob tugeva visuaalse seose nii Juke'i kui ka Qashqai'ga.

Nii nagu välimus, on ka uue X-Traili salong teinud läbi põhjalikud muutused. Tänu suuremale ruumile, paremale ergonoomilisusele ja paljudele uutele esmaklassilistele omadustele kehtestab X-Trail kompaktmaasturite mugavuses ja varustatuses uusi standardeid.

Armatuurlaud on täis nutika paigutusega täiustatud tehnoloogiat, mis võimaldab juhil keskenduda ees olevale maanteele. Kahest erineva kõrgusega osast koosnev armatuurlaud on kujundatud võimalikult lihtsalt, et tagada maksimaalne kasutusmugavus. Veidi kõrgemale tõstetud keskkonsoolis paiknevad nii teabe- ja meelelahutussüsteem kui ka ventilatsiooninupud.

Uue kujundusega kombineeritud näidiku kahe põhinäidiku vahel on täiustatud juhiabinäidiku suur 5-tolline värviekraan. Kõrglahutusega puuteekraanile kuvatakse ka uue X-Traili ohutussüsteemidelt saadav teave. Ekraan ise on kujundatud nii, et juhil ei tarvitse hoiatuste vaatamiseks oma tähelepanu maanteelt mujale suunata.

Keskkonsoolil asub uusim NissanConnecti süsteem koos 7-tollise kõrglahutusega ekraani ja nutitelefoniga ühenduvusel põhinevate omadustega.

Nissani maasturite kujundust iseloomustavad kvaliteet ja keskendumine üksikasjadele. Uus X-Trail ei ole mingi erand. X-Traili salongis kasutatakse kvaliteetseid materjale, sh kroomitud ja Piano Black'iviimistlust ning kontrastsete tepingutega nahka. Et autos viibijate mugavust veelgi suurendada, uuris Nissan põhjalikult igat pinda, millega juht või kaassõitjad võiksid autos kokku puutuda. Selle tulemusel on uksekäetugede ja keskkonsooli polster tehtud kaheksa korda paksemaks kui konkurentidel selles sektoris. Tähelepanu tasub pöörata ka istmetevahelisele hoiukastile, mis on nii suur, et sinna mahub näiteks iPad või 10-tollise ekraaniga tahvelarvuti.

Sama muljetavaldav on suur elektriline klaasist panoraam-katuseluuk, mis on suurim oma klassis. See täidab uue X-Traili salongi loomuliku valgusega, lisaks saab selle esimest poolt tuulutamiseks avada.

Erakordne praktilisus  

Praktilisus on veel üks valdkond, milles uus X-Trail on ületamatu. Olles kujundatud algusest peale nii, et taga oleks rohkelt ruumi lisavarustusse kuuluva kolmanda istmerea jaoks, kasutatakse uue X-Traili salongis täielikult ära uue platvormi pikema teljevahe eelised. Tänu sellele on kaassõitjate päralt oma klassi suurim ruumikus. Nissan teab, et istmete puhul on kvaliteet sama oluline kui kvantiteet. Just seepärast on uue X-Traili iga iste hoolikalt läbi mõeldud, et tagada maksimaalne mugavus ja praktilisus. Kõik kolm rida on paigutatud teatristiilis, st teise ja kolmanda rea istmed on eesmistest kõrgemal.

Kui mõnel konkurendil on teine istmerida lihtne, fikseeritud pink, siis uue X-Traili istmetel on ette-taha nihutamise ja kallutamise funktsioon, mis võimaldab kohandada pakiruumi ja mugavust vajadust mööda. Lisavarustusse kuuluva kolmanda rea istmed on varustatud topelt kokkuklappimise funktsiooniga, mille abil saab istmed täielikult kokku klappida. Tänu piisavale pea- ja jalaruumile on ka siin piisavalt avarust.

Teisel real istujad saavad nautida suurimat jalaruumi oma sektoris. Seda võimaldavad laiem teljevahe ja uue kujundusega esiistmed, mille seljatoed on sügavamalt vormitud.

Ees on uue kujundusega juhi- ja kõrvalistuja iste, mis tagavad maksimaalse mugavuse. Peale standardse istme on Nissan välja töötanud ka uue Comforti istme, mis on inspireeritud nullgravitatsioonist. See pakub suuremat tuge selgroole ja optimeerib vereringet, et vähendada väsimust pikkadel sõitudel.

Uuenduslikud panipaigad

Juba eelmisele mudelile omast universaalsust on uues X-Trailis täiendatud nutika ja uuendusliku kahetasandilise pakiruumi põrandaga, mis pakub mitmekülgseid hoiuvõimalusi (kuni üheksa konfiguratsiooni). Ühe lihtsa käeliigutusega saab pakiruumi jagada ülemiseks ja alumiseks tasandiks. Ülemises asendis on selle kandevõime 10 kg ja alumises 75 kg. Selline jagatud pakiruumilahendus võimaldab näiteks lapsekäru ja suuremad asjad paigutada alla ning väiksemad ja kergemad esemed peale.

Juurdepääs pakiruumile on nüüd ka nii lihtne, kui see üldse olla saab, sest elektrilist tagaluuki saab juhtida kaugjuhtimise teel.

TEHNOLOOGIA

Uus X-Trail on üks täiuslikematest autodest oma sektoris. Täielikult ühendatud X-Trail on esimene mudel, milles kasutatakse kõige uuema põlvkonna NissanConnecti autosisese navigatsiooni-, teabe- ja meelelahutussüsteemi eeliseid. Juhtide käsutuses on kõikehõlmav valik abisüsteeme, mis koos moodustavad X-Traili Nissani turvakilbi süsteemi.

Nagu Nissanilt on harjutud ootama, pakuvad kõik omadused praktilisi eeliseid, suurendades nii juhi kui ka kaassõitjate mugavust.

Uus NissanConnect on üks parimaid näiteid Nissani tehnoloogilistest uuendustest. NissanConnecti värskeimal versioonil on Smartphone'i ühilduvus, et omanikud oleksid välismaailmaga ühendatud kõikjal, kuhu tee neid viib. Uus NissanConnect sobib ideaalselt uude X-Traili, tagades 7-tollise värvilise puuteekraani kaudu juurdepääsu eri rakendustele, mis hõlmavad muusikat, sotsiaalvõrke, meelelahutust ja reisimist.

Uue põlvkonna satelliitnavigatsioonisüsteem ühendub Google®-iga, et pakkuda mitmesugust kasulikku teavet alates ilmateadetest ja lõpetades tanklate, hotellide, restoranide ja paljude teiste huvipunktidega. Süsteem hõlmab ka heli voogedastust Bluetoothi kaudu ja mobiiltelefoni ühilduvust, samuti lisa- ja USB-porte. 

Juhi käsutuses on ka üks täiuslikematest näidikuekraanidest, mille 5-tollisel TFT-värviekraanil on 12 vaheldatavat graafilist ekraani soovituste ja hoiatuste andmiseks juhile. Juht saab kasutada selliseid funktsioone nagu keskmine ja hetkekiirus, üksikasjalikud navigeerimisjuhised, audiosisu, liiklusmärkide tuvastamine, ökonoomse sõidu soovitused ning pöördemomendi jaotamine 4WD-režiimis.

Täisvaatemonitor koos nutika parkimisabiga

Kiidusõnu pälvinud Nissani täisvaatemonitor vähendab teadmatust ja pinget, mis kaasnevad parkimiskoha otsimise ning külg- või otseparkimisega. Tänu sellele süsteemile on ka kõige keerulisemad manöövrid nüüd imelihtsad.

Pärast vaba külgparkimiskoha suuruse automaatset mõõtmist juhib Nissani nutikas parkimisabi auto parkimiskohale. Juhi ülesandeks jääb ainult kontrollida edasi ja tagasi liikumist. Süsteemi võib kasutada ka auto otseparkimiseks. Täisvaatemonitor annab juhile reaalajas 360-kraadise vaate, mis pakub juhiseid kogu protsessi ajal. 

LED-esituled

Kõikide uute X-Trailide standardvarustuses on LED-sõidutuled, kõrgema varustustasemega mudelitel LED-esituled. Uue X-Traili LED-lampidega lähi- ja kaugtuled valgustavad heledamalt ja selgemalt kui ksenoon-lambipirnid ning tarbivad poole vähem energiat.

Nissani turvakilp

Nissani turvakilpi kuuluvad funktsioonid, mis suurendavad autos viibijate turvalisust, lähtudes Nissani põhimõttest, et autod ei tohiks sattuda ühessegi õnnetusse. Seda mõtteavaldust rõhutab ettevõtte 2020. aastaks püstitatud eesmärk toota praktiliselt teostatavaid autonoomseid sõidukeid.

Uue X-Traili turvakilp on üks täiuslikematest sektoris, hõlmates mitmeid täisautomaatseid süsteeme, mis koos tagavad erakordse turvalisuse.

Uues X-Trailis kasutatakse järgmisi tehnoloogiaid.

Kokkupõrke ennetamise süsteem 

Uues X-Trailis kasutatakse täielikult integreeritud radarisüsteemi, mis skaneerib eesolevat teed. See süsteem abistab juhti kolmel tasandil: esmalt kõlab hoiatussignaal, mis annab juhile märku, kui vahemaa eessõitva autoga väheneb liialt. Kui juht sellele hoiatussignaalile ei reageeri, pidurdab auto kergelt automaatselt. Kui vahemaa jätkuvalt lüheneb, rakendatakse pidurid tugevamalt. 

Juhi valvsuse jälgimise süsteem  

Kuna iga viienda liiklusõnnetuse põhjus on juhi väsimus, on uue X-Traili juhi valvsuse jälgimise süsteem oluline uus täiendus auto turvapaketis. Pärast seda, kui süsteem on juhti tundma õppinud, jälgib ta tema sõidustiili. Kui juhtimine muutub ebastabiilseks, kuvatakse armatuurlaua kesksele kombineeritud näidikule hoiatus, et juht peaks pausi tegema.

Liiklusmärkide tuvastamise süsteem

See nutikas süsteem toimib kui abistav silmapaar, mis märkab liikluspiiranguid ja edastab info juhile. Uue süsteemi esikaamera loeb automaatselt kiiruspiirangute märke (funktsioon toimib kogu Euroopas, olenemata märgi tüpograafiast). See tunneb isegi ära ilmaolude tähistamiseks mõnes riigis kasutusele võetud märgid. Seega kuvatakse juhile nii kuiva kui ka märja ilma kiiruspiirang.

Sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem

Sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem, mis on mõeldud juhi hoiatamiseks, kui uus X-Trail hakkab sõidurajalt kõrvale kalduma, kasutab teemärgiste tuvastamiseks täiustatud arvutiprogrammi. See võimaldab süsteemil määrata, kui auto hakkab ettenähtud trajektoorilt kõrvale kalduma. Kõrvalekaldumise korral ja kui juht ei ole lülitanud sisse suunatuld, edastatakse juhile hoiatus.

Pimeala hoiatussüsteem 

Uue X-Traili pimeala hoiatussüsteem kasutab täisvaatemonitori, et tuvastada sõidukeid, mis jäävad auto pimealasse. Kui sõidukist vasakul või paremal olevas pimealas tuvastatakse sõiduk, süttib küljepeegli klaasil tagasihoidlik hoiatustuli. Kui juht annab märku raja vahetamisest, ent süsteem tuvastab ohualal sõiduki, hakkab hoiatustuli vilkuma ja kostab helisignaal.

Liikuvate objektide tuvastamine 

Et muuta parkimine ohutumaks, on uue X-Traili liikuvate objektide tuvastamise süsteemi integreeritud sõiduki eesmised ja tagumised parkimisandurid. Veel suurema turvalisuse huvides on süsteemiga ühendatud ka Nissani paljukiidetud täisvaatemonitor, mis pakub ümbrusest 360-kraadist vaadet.

Kui auto seisab ja nelja kaamera vaateulatuses tuvastatakse liikuv objekt, annab süsteem kuuldava hoiatussignaali ja märgib ära piirkonna, kus liikuv objekt tuvastati. Tagaluugile paigaldatud täisvaatemonitori „fish eye" läätsega lainurkkaamera jälgib ümbrust enam kui 180 kraadi ulatuses, pakkudes juhile ülevaadet sõiduki taga toimuvast. Kaamera pilt kuvatakse suurele 7-tollisele NissanConnecti ekraanile.

Kaugtulede abisüsteem

Selleks, et uue X-Traili tulede süsteem tagaks mis tahes sõiduoludes võimalikult hea valgustuse, on võetud kasutusele kaugtulede abisüsteem. See on ühendatud kõrglahutusega kaamera ja täiustatud tarkvaraga, mis tuvastavad teise sõiduki tulede kauguse põhjal, millal tuleks lähituled kaugtuledeks ümber lülitada ja vastupidi.

VEERMIK

ALL MODE 4 × 4-i

Hoides eelmise põlvkonna mudeliga seatud latti jätkuvalt kõrgel, kasutatakse uue X-Traili 4 × 4 versioonides Nissani täiustatud nelikveosüsteemi ALL MODE 4 × 4-i. Funktsioon, mille juhtimiseks on keskkonsoolil üks pöördnupp, võimaldab valida esirattaveo, auto- või LOCK-režiimi, mis lukustab neljarattaveo püsivalt.

Vaikerežiimiks on auto-režiim, mille korral jälgib süsteem pidevalt siduri kasutamist, mootori pöördeid ja pöördemomenti, et vältida kiirustel kuni 80 km/h rataste pöörlema hakkamist ning jaotada vajaduse korral pöördemomenti esi- ja tagasilla vahel.

Suurema kiiruse korral reageerib süsteem ratta pöörlemisele, suunates rohkem jõudu taha, kui haarduvuse taastamiseks seda peaks vaja olema. Keerulistes olukordades ja väikesel kiirusel tagab LOCK-režiim uuele X-Trailile püsiva nelikveo.

Nissani veermiku kontrollsüsteemid

Mudel, mis on valmis ületama kompaktsete linnamaasturite juhtide ootusi, on varustatud nelja elektroonilise süsteemiga, mis teevad elu koos X-Trailiga mugavamaks ja veelgi turvalisemaks.

Aktiivne sõidukontrollisüsteem jälgib teepinda, et tuvastada võimalikud ebatasasused, mis võivad muuta auto kere kallet, ning kohandab vastavalt võnkumist. Aktiivne mootoriga pidurdamise süsteem toetab XTronicu käigukasti võimsust ja kontrollitavust, lisades kurvides või pidurdamisel mootoriga pidurdamise jõudu. Tulemuseks on tõhusam kontroll pidurdamise üle ja parem tunnetus, seda väiksema survega pedaalile.

Kolmas süsteem on aktiivne teekonna kontrollimise süsteem. Pardaandurid jälgivad kiirust, roolinurka, siduri kasutust ja pidurdusjõudu ning aktiivne teekonna kontrollimise süsteem pidurdab rattaid eraldi, nagu parasjagu on vaja, et vähendada alajuhitavust ja aidata juhil kurve turvalisemalt läbida. See süsteem on eriti tõhus libedal, märjal teekattel.

Lisaks on uus X-Trail varustatud mäkketõusu abiga. Selles kasutatakse uue X-Traili ESP-süsteemi, mis tuvastab sõiduki käivitamise kallakul. Süsteem rakendab pidurid kõigil neljal rattal ning vabastab need siis, kui juht vajutab gaasipedaalile või 2 sekundi möödumisel (kumb toimub varem). Juhti hoiatatakse süsteemi käivitumisest kombineeritud näidiku kaudu, millele kuvatakse mäkketõusuabi indikaator.

JÕUAJAM 

Uue X-Traili jõuajam on veel üks valdkond, kus Nissan sai kasutada tehnoloogiat ja uuendusi, mis parandavad sõidu- ja omanikukogemust. Eesmärgiga säilitada eelmisest mudelist kuulsaks saanud maastikusõiduvõime, ent vähendada kütusekulu ja heittaset, õnnestus Nissani konstruktoritel välja töötada ühed kõige täiuslikumad jõuajamid sektoris.

Uus X-Trail tuleb turule täiustatud turbodiiselmootoriga dCi 130 nii kaheratta- kui ka neljarattaveoga versioonis. Viimase juurde pakutakse ka XTronicu automaatkäigukasti. 2015. aastal lisandub valikusse 1,6-liitrine 163 hj DIG-T turbolaaduriga bensiinimootor.

Võimas mitmekülgne mootor

Uue X-Traili keskmes on võimas neljasilindriline dCi 130 jõuallikas, mille pöördemoment on 320 Nm. See 1,6-liitrine mootor, mis vastab Nissani eesmärgile vähendada mootorite mõõtmeid ja mille pöördemoment on sama mis eelmisel, 2,0-liitrisel dCi-l, on oluliselt ökonoomsem ja puhtam. Ülekandesüsteemides on vähendatud energiat kulutavat hõõrdumist, mistõttu paistavad X-Traili uue põlvkonna väiksemad mootorid silma oma suurepäraste tööomadustega ning tagavad suuremate mootoritega võrdväärse jõu, ent seda väiksemaid mootoreid iseloomustava ökonoomsuse ja heitkoguse juures.

Kui rääkida jõudlusest, siis X-Trail kiirendab 0-100 km/h vaid 10,5 sekundiga (2WD MT) ja selle tippkiirus on 188 km/h. Sama muljetavaldav on X-Traili käigusisene paindlikkus, mis on enamiku juhtide jaoks palju olulisem näitaja. Kuna pöördemoment 320 Nm on saadaval juba pööretel 1750 p/min, tagab X-Trail tugeva kiirenduse kogu pööretevahemikus.

Koos partnerist liitlase Renault'ga välja töötatud 130 hj (96 kW) mootor on üks kõige täiuslikumatest diiselmootoritest oma sektoris. Selles kasutatakse mitmeid tehnilisi uuendusi, mis on mõeldud kütuseökonoomsuse suurendamiseks ja CO2 heitkoguse vähendamiseks.

Nende uuenduste hulgas on külma ahela ja madala survega heitgaaside ringlussüsteem, kus toimub heitgaaside ringlus madalal temperatuuril, et vähendada lämmastikoksiidide ja CO2 heitmeid. Lisaks kasutatakse mootoris optimeeritud soojushaldussüsteemi, mis võimaldab mootoril saavutada töötemperatuur palju kiiremini. See omakorda vähendab hõõrdumisest tulenevaid kadusid külma mootori käivitamisel ja parandab kütusetõhusust. 

Vähendame CO2 heitkogust

Uus dCi 130 on palju puhtam kui tema eelkäija. Valikus on kaheratta- või neljarattaveoga versioonid. Käsikäigukastiga varustatud kaherattaveoga mudelite CO2 heitkogus on vaid 129 g/km, samas kui Nissani täiustatud XTronicu automaatkäigukastiga mudeli oma on 135 g/km. Nissani ALL MODE 4 × 4-i käigukastiga nelikveoga mudeli heitkogus on 139 g/km, seega lausa 18% vähem kui eelkäijal.

Nende muljetavaldavate numbrite saavutamiseks ei piirdunud Nissani konstruktorid üksnes mootori ja käigukasti tõhususe ning tööomaduste parandamisega. Tänu massi vähendamisele 90 kg võrra ja auto aerodünaamika optimeerimisele õnnestus Nissanil muuta uus X-Trail tõhusamaks. Hoolimata eelmise mudeliga võrreldes suurenenud pinnast, kasutatakse siin mitmeid uusi omadusi, et kompenseerida mõõtmete suurenemist. Näiteks kasutati tagaluugi valmistamisel palju plasti, mis aitas olemasoleva mudeliga võrreldes säästa 7 kg. Nii hea aerodünaamikaga uutel küljepeeglitel, kere all oleval, heitmeid katval spoileril kui ka tagapaneelil on oma osa selles, et uus X-Trail on tõhusam kui kunagi varem.

Täiustatud käigukastid 

Alates esmaesitlusest on uue X-Traili valikus kaks käigukasti: kuuekäiguline käsikäigukast ja uus XTronicu automaatkäigukast (ainult kaherattaveoga mudelitel). XTronicu käigukast on mõeldud pakkuma sujuvat ja loomulikku sõitu. Erinevalt teistest muutuva ülekandearvuga käigukastidest jäljendab uue X-Traili XTronicu käigukast järsul kiirendamisel traditsioonilise muutuva suhtega automaatkäigukasti talitlust, tagades astmelise käiguvahetuse. Pehmema sõidustiili puhul muutuvad suhted märkamatult, et sõit oleks võimalikult sujuv. See tähendab, et XTronicu käigukast pakub juhile parimat mõlemast maailmast: sujuvat talitlust väikese koormuse juures ja suurt jõudlust temperamentsema sõidustiili korral.

VÄÄRTUS JA VARUSTUS 

Nagu ostjad on harjunud Nissanilt ootama, on ka uue X-Traili standardvarustus parim oma klassis. Valikus on kolm tuttavat varustustaset: Visia, Acenta ja Tekna. Kõigil varustustasemetel on kliimaseade, valuveljed ja kuus turvapatja, LED-päevatuled, 5-tolline värviline kombineeritud näidik, mikrofoniga Bluetooth, kiirushoidik ja -piirik. Standardvarustuses on ka mäkketõusuabi, ette-taha nihutatavad ja kallutatavad tagaistmed ning pakiruumisüsteem. Kõrgeima varustustasemega Tekna mudelitel on kasutatud ka mitmeid tehnoloogiaid, mis kinnitavad veelgi Nissani juhtpositsiooni maasturite turul. Nende hulka kuuluvad LED-esituled, nahkkattega istmed, elektriliselt reguleeritav juhiiste, parkimisandurid ees ja taga ning 19-tollised valuveljed. Lisaks on Tekna mudelite varustuses nutikas võti mootori käivitusnupuga, esikokkupõrke hoiatussüsteem, sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem, kaugtulede abisüsteem ja liiklusmärkide tuvastamise süsteem. Standard- ja lisavarustus sõltuvad turust.