Tagasi

TARTU ELEKTRITAKSO JÕUDIS 1 000 000 KM VERSTAPOSTINI

Maailma enimmüüdud elektriauto lisab Tartu taksoärisse energiat

  • Tartus on 15 heitmevaba Nissan LEAFi.
  • Lisandumas on veel 5 Nissan LEAFi.
  • Elektritaksol on alates 2012. aasta maist esimene ainult Nissan LEAFidest koosnev autopark.
  • Heitmevabad sõidukid toovad kasu äärelinna elanikele ja keskkonnale.

Tartu on Eestis vaikset revolutsiooni tegev linn, sest sealne taksofirma Elektritakso on võtnud tavapäraste sisepõlemismootoriga autode asemel kasutusele heitme- ja peaaegu müravabad Nissan LEAFi taksod.

 

Maailma enimmüüdud elektriauto sai kiiresti ka taksojuhtide lemmikuks. Olles võlutud väikestest ülalpidamiskuludest ja tänu soovile olla keskkonnasäästlik ettevõte, kasutab Elektritakso juba 15 Nissan LEAFi täiselektritaksot ning peagi on lisandumas veel 5 elektrisõidukit.

Kaks aastat pärast seda, kui esimene murranguline elektrisõiduk autopargiga liitus, on NISSAN LEAFi taksod läbinud ühtekokku juba 1 000 000 kilomeetrit. Mõned LEAFi taksod on läbinud juba 140 000 km ja on ikka suurepärases seisukorras, mis viitab selgelt elektriauto heale kvaliteedile ja usaldusväärsusele.

Autodele tehakse kolm või neli korda päevas kiirlaadimine, kasutades ainult keskkonnasäästlikku energiat. Tänu sellele on taksod reisijate jaoks alati kättesaadavad.

Elektritakso ootab huviga aega, mil saab esimeseks taksofirmaks, kelle keskkonnasäästlikku energiat kasutavate heitmevabade sõidukite hulka kuuluvad ainult Nissani e-NV200 elektriautod.

Elektritakso üks juhtidest Ermo Kontson: „Usun, et elektrienergia on transpordimaailma tulevik. Väiksem sõltuvus fossiilkütusest ja selle alternatiivi olemasolu on meie ja meie planeedi jaoks tähtis. Mineviku unistused on nüüd tegelikkuseks saanud."

„Oma sõidukipargi vahetamine täiselektriautode vastu aitas meie ettevõttel vähendada sõiduki hoolduskulusid ja kasvuhoonegaaside jalajälge Tartu linnas, sest meie taksod läbivad päevas ligikaudu 200 kilomeetrit. Saame  elektritranspordist juba praegu kasu, sest säästame oma taksode iga läbitud 100 km kohta 8 eurot."

Eestis on Euroopa suurim kiirlaadimise taristu. 163 kiirlaadimispunkti asuvad üle kogu Eesti, paiknedes kõigi suurte maanteede ääres. See võimaldab nii linnades kui ka teistes piirkondades muretut heitmevaba transporti kasutada.

Nissan LEAF on populaarne ka Euroopa taksoomanike/-juhtide seas, sest sealgi on jooksvad, kütuse- ja hoolduskulud edu saavutamisel väga olulised. Nendest taksojuhtidest on kiiresti saamas elektriautode propageerijad, kes näitavad kolleegidele eeliseid, mis kaasnevad diiselmootori vahetamisega elektrilise vastu. 

Ka Šveitsi suurimas linnas Zürichis sõidutavad varsti inimesi täiselektriauto Nissan LEAFi taksod. Aasta lõpupoole siirdub teedele kümme Nissan LEAFi, mida toetab ülelinnaline kiirlaadimisjaamade võrgustik. See on osa Zürichi linna plaanist vahetada 2015. aastaks 15% oma taksodest elektriautode vastu. Sõidukid, mis suudavad oma aku 80% täis laadida vaid 30 minutiga - kusjuures paljud saabuvad laadimisjaama ainult osaliselt tühja akuga -, peavad sinna jääma kõigest 15 minutiks.

Ühendkuningriigis kasutab Phoenix Taxis oma sõidukipargis samuti Nissan LEAFi ja on ehitanud omaBlythis Northumberlandis asuva peakontori lähistele kolm elektriautode laadimisjaama. Tegevjuht Alexander Hurst: „Taksojuhtide suurim kulu on kütus. Praegu, kui hinnad pidevalt tõusevad, on elektriauto palju mõistlikum lahendus."

„LEAF on äärmiselt šikk ja taksojuhtidele, kes muutusi eriti ei armasta, meeldivad väga LEAFi sõiduomadused. Peale selle teevad roolil asuvad seadmed juhtide elu lihtsamaks. Et aastas on reaalselt võimalik säästa 5000 naela (5900 eurot), laiendame oma sõidukiparki, nii et 2014. aasta suveks on kasutusel 15 LEAFi.

Portugalis, esimeses Euroopa riigis, kus Nissan LEAF müügile tuli, asendas Lissabonis elav taksojuht José Ferreira oma diiselmootoriga takso Nissan LEAFiga. Ta on sõitnud üle 15 000 km, umbes 80-100 km päevas, ja ütleb, et 70% tema klientidest meeldis sõidukogemus nii väga, et nad sõidaksid iga kord meeleldi elektritaksoga. 

Kütuse- ja jooksvad kulud on taksojuhtide jaoks suurim väljaminek. See tähendab, et iga euro on tähtis. Taksojuht ja -omanik Roberto San José Valladolidist Hispaaniast, kes on oma autoga sõitnud üle 77 00 km, on kulutanud Nissan LEAFi laadimise peale kõigest 1800 eurot. Diiselmootoriga auto kütusele oleks kulunud üle 10 000 euro, seega on Roberto säästnud üle 8200 euro. 

Saksamaal Hamburgis asuva taksofirma Prima Clima juhid koguvad taksoäris kuulsust oma nelja LEAFiga. Saksamaa taksodele omase maailmakuulsa kahvatukollase kerevärvi ning kontrastsete sinist taevast ja pilvi kujutavate ustega sõidukeid toetab linnavalitsus; olemas on ka 50 laadimisjaama ja kaks kiirlaadimispunkti.

Üleilmselt aitavad Nissan LEAFi taksod vähendada saastet näiteks New Yorgis, Rio de Janeiros ja paljudes Jaapani linnades.

Electric Vehicles Europe'i juhataja Jean-Pierre Diernaz: „Pole kahtlust, et Nissan LEAF on taksofirmade jaoks ideaalne sõiduk. Seda on odav kasutada ja hooldada. LEAFiga on hea sõita ning reisijatele meeldib auto avarus ja mugavus.

 

„Juhi seisukohalt võimaldab LEAFi tõhus kiirendus liiklusvooga lihtsalt kaasa kulgeda ja tänu kiirlaadimisvõrgustiku laienemisele on sõiduki „tankimiseks" paremad võimalused. Et Nissan LEAF on heitmevaba ja madala müratasemega, võib ka ainult üks mudel linnaelu olukorda muuta."