Tagasi

NISSAN PISTAB RINDA MAAILMA PARIMATEGA

Nissan osaleb 2015. aastal mudeliga Nissan GT-R LM NISMO terve hooaja sarjas FIA World Endurance Championship. Sarja raames toimuval Le Mansi 24 tunni sõidul naaseb Jaapani autotootja taas kõige esinduslikumasse võistlusklassi. Nissan asub Le Mansis võitu püüdma uuendusliku lähenemisviisi ja tõeliselt meelierutava mudeliga, milleks on uue põlvkonna Nissan GT-R.

„Ootame põnevusega võimalust võtta mõõtu maailma parimatelt võidusõiduautode tootjatelt," kommenteeris Nissani turunduse ja tootemargistrateegia üleilmne juht Roel de Vries. „LM P1 klass on tehniliste uuenduste katselava, eriti mis puudutab tuleviku energiaallikaid. Aastal 2014 kogusid etapivõite kolm tootjat, kes kõik kasutavad erinevaid ajameid. See näitab veenvalt, et just LM P1 klassis tehakse tulevikku." 

Kuigi Nissan ei ole Le Mansi kõige esinduslikumas võistlusklassis 16 aastat osalenud, on ettevõte teistes kategooriates kadestusväärselt aktiivne olnud. Nii osaletakse uues LM P3 klassis, erakordselt eduka globaalse mootoriprogrammi kaudu LM P2 klassis ning ACO nutika „Garage 56" programmi kaudu jõuti nüüd ka LM P1 klassi. „Garage 56" on Le Mansi ainulaadne võistlusklass uuendusliku tehnoloogia jaoks, mis ei vasta tavaeeskirjadele. 

„LM P3 mootoriprogramm on meie jaoks uus ettevõtmine, ent kui see kujuneb kas või ligilähedaselt sama edukaks kui LM P2 programm, oleme oma saavutuste üle väga uhked," lausus NISMO president Shoichi Miyatani. „Meie LM P2 mootor on aidanud mitmel meeskonnal Le Mansis meistritiitli või klassi võiduni jõuda. Tänu oma „Garage 56" projektidele oleme jõudnud LM P1 klassi ja võtnud kasutusele mitmeid uudseid tehnilisi lahendusi. Osalemine Le Mansis hübriidmudeliga Nissan ZEOD RC andis meile tohutult palju uut informatsiooni, mida oleme saanud praeguses projektis ära kasutada."

LM P1 klassis osalevad tänapäeva võidusõidumaailma kõige pöörasemad mudelid, seega on see Nissani ja NISMO jaoks harukordne võimalus katsetada uudseid tehnilisi lahendusi absoluutses tippkonkurentsis.

„Need autod on praeguse võidusõidutehnoloogia absoluutne tipp: tohutud energia taaskasutuse süsteemid, üliökonoomsed mootorid ja pöörane aerodünaamika. Oma kaalu ja vastupidavuse kohta on need autod äärmiselt kiired," lausus Nissani LM P1 tiimipealik Ben Bowlby. „Need 24 tunni sõidul osalevad mudelid läbivad Le Mansis korraga peaaegu sama pika maa kui vormel 1 autod terve hooajaga. Kestussõit on midagi hoopis teistsugust kui F1 ja peegeldab palju paremini neid tingimusi, mida tavaautod peavad taluma. Kui sõidate näiteks Londonist Edinburghi, siis soovite, et teie auto ei jätaks teid teele, oleks kiire, stabiilne, mugav ja ohutu ning pakuks head juhitavust ja pidamist ka siis, kui peate suurelt maanteelt maha keerama ja väiksematel teedel sõitma - Le Mansi sõit paneb auto just sel viisil proovile. Auto peab olema võimalikult kiire, ökonoomne ja ohutu."

Sari FIA World Endurance Championship pakub autotootjatele võimalust arendada oma tavamudelite jaoks uusi tehnoloogiaid. Kõik taandub lõppkokkuvõttes energiatõhususele. Raske on ette kujutada, kuidas saaks tehnoloogiat veel objektiivsemalt proovile panna kui 24 tunni kestussõidul, kus ööpäevase kihutamise järel võib esimest ja teist lahutada vaid mõni sekund.

„Meil on kindel kavatsus võtta LM P1 auto jaoks välja töötatud tehnoloogia ka Nissani tavamudelite juures kasutusele," ütles de Vries. „Tegeleme praegu konfiguratsiooni ja stiili poolest Nissan GT-Ri tehnikat meenutava ülitõhusa V6 topeltturbo arendamisega. Uus otsepritsesüsteem on sama võimas, kuid ökonoomsem. Loodetavasti õnnestub meil seda tulevaste GT-Ri jõuallikates kasutada. Ka kineetilise energia taaskasutuse tehnoloogial, mida me oma võidusõiduautode juures arendame, on potentsiaali tulevikus sõiduautode varustusse jõuda."

Maailma parimatega rindapistmine ja võidu eest võitlemine on Nissani jaoks raske ülesanne. Konkurendid on kogenud ja võistlus sarja FIA World Endurance Championship võidu nimel ülitihe, ent just sel viisil soovibki Nissan end proovile panna. Nissan NISMO meeskond asub kõrgeima poodiumikoha eest võitlusse intensiivsemalt kui kunagi varem.

„Ma olen rahul siis, kui tean, et meeskond andis endast parima," lausus NISMO üleilmne tootemargi-, turustus- ja müügijuht Darren Cox. „Püüame esineda nii hästi, kui vähegi suudame. Just see on eesmärk, millele keskendume. Paljud asjad ei allu meie kontrollile. Me ei tea näiteks, mis seisus on esimest sõitu alustades meie konkurendid. Olen rahul sellega, kui anname endast parima. Heade tulemuste saavutamiseks tuleb endast alati parim anda. Niisiis on meie eesmärk anda endast lihtsalt parim. Kui anname kõik koos endast parima, viib see kindlasti suurepäraste tulemusteni."