Tagasi

NISSAN ANNAB KOMPAKTSE LUUKPÄRA MÕISTELE UUE SISU - RADIKAALSE DISAINIGA SWAY

  • Julge kujundus peegeldab uut disainikeelt
  • Efektne välimus ja elegantselt lihtne salong
  • Toob kompaktsete luukpärade segmenti värsket kõrgtehnoloogilist mõtteviisi

Qashqai ja Juke - automaailma viimaste aastate kaks suurimat edulugu - sündisid uuendusliku disaini ja tootearenduse tulemusena.

 

Nüüd on Nissan rakendanud samasugust radikaalset mõtteviisi ka autoturu ühes tähtsaimas segmendis: kompaktsete luukpärade klassis.

 

Genfi autonäitusel esitletud Sway annab aimu sellest, millised näeksid välja Nissani uue põlvkonna väikeautod, kui ettevõtte uut rabavat disainikeelt rakendataks ka Euroopa luukpäradele. Sway on spetsiaalselt Euroopa maitse järgi loodud ideeauto: emotsionaalne, efektne ja meelierutav.

 

Mudeliga soovitakse tuua traditsiooniliselt konservatiivsesse kompaktsete luukpärade klassi värskeid tuuli. Voogavate joonte, rabava esiosa, elegantselt lihtsa salongi ning julge, kuid rafineeritud värvikasutusega ideeauto jätab enesekindla ja emotsionaalse mulje.

 

Üldpilt on küll terviklik ja harmooniline, kuid samal ajal ka silmatorkavalt efektne, mis mõjub kõnealuses autoklassis ootamatult. Näiteks on salongis kasutatud tehnikat, mida tavaliselt kohtab pigem tööstusarhitektuuris, nagu lihtsad ja tugevad alumiiniumkonstruktsioonid. Salong on üksikasjadeni läbi mõeldud ning värvikasutus ja materjalid jätavad luksusliku mulje.

 

Välimuse juures torkavad silma neli eripärast disainielementi: V-kujuline „V-motioni" stiilis mootorivõre, „hõljuv" katus, bumerangikujulised tuled ja kaarjas C-piilar. Tulemuseks on uudne kujundus, mis meenutab möödunud aastal Pekingis toimunud autonäitusel „Auto China 2014" esitletud ideeautot Nissan Lannia ja hiljuti USAs turule toodud uut Nissan Muranot. Sway on esimene uut disainikeelt peegeldav kompaktne luukpära, ent kõik Nissani mudelid järgivad tulevikus piirkonnast ja sõidukiklassist olenemata sama stiilisuunda.

 

Swayle iseloomulikud kerejooned saavad alguse madalale, kahe V-kujulise põrkerauanurga vahele paigutatud V-kujulisest mootorivõrest. Võrest lähtuv julge kontuurjoon jookseb kaarjalt üle mootorikatte ja esirataste ning pöördub seejärel järsult allapoole, esiukse keskkoha suunas. Sealt võtab joon taas suuna pisut ülespoole, kulgedes sõiduki tahaotsa välja ning andes külgprofiilile peaaegu sensuaalselt mõjuva välimuse.

 

Uhkelt üle mootorikatte kaarduv joon moodustab sõiduki vöökohas silmatorkavalt terava „viigi". Vöökohta aitab rõhutada ka kolmnurkne tagumine külgaken, mille alumine serv võtab tagapool suuna ülespoole.

 

V-kujulise mootorivõre külgedel on bumerangikujulised esituled. Harilikult luuakse bumerangi kuju tavalise kujuga tulede sisse paigutatud LED-lampidega, kuid Sway puhul on tuled ise bumerangi kujuga ning LEDid loovad mulje, nagu oleks sõidukil ees pingsalt teed jälgiv silmapaar.

 

Sama efektselt mõjuvad ka bumerangikujulised tagatuled, mis justkui lõhestavad tagaosa kolme neljandiku kõrguselt. Tagaosa keskel, numbrimärgi külgedelt ulatuvad välja kaks stiilset trapetsikujulist summutit, mida pole mingit põhjust põrkeraua alla peita.

 

Tagauste juures paistavad peale pikalt-pikalt tahapoole ulatuva akna ja vöökoha „viigi" silma ka tagarataste kohal kõrguvad efektsed poritiivad. Akna tõusev alaserv muudab ukse ja „hõljuva" katuse vahele jääva C-piilari peaaegu et olematuks. Et hõlbustada sisenemist ja väljumist, puudub ideeautol B-piilar sootuks ning tagumised uksed on tagahingedega.

 

Nissani uuele disainikeelele on iseloomulik ka „hõljuv" katus. Suurt panoraamkatust raamistab väljavenitatud C-tähe kujuline konstruktsioon, mis kulgeb A-piilarite juurest katuse serva mööda tagaluugi kohal paikneva ristmikuni. Panoraamkatust aitab rõhutada julge oranž värvitoon, mis loob sinakashalli kerega efektse kontrasti.

 

Katuse keskel paiknev eripärane X-kujuline konstruktsioon (Xi keskkoht jääb esiistmel sõitjate pea kohale) annab sõiduki kerele suurepärase jäikuse.

 

Klaaskatusel on kaks olulist eelist: sõitjad saavad nautida vabadust ja avarust ning väljaspool seisjad saavad imetleda sõiduki salongi.

 

Sway kerevärv ja salongi värvilahendus moodustavad harukordselt harmoonilise terviku.

 

Sõiduki kerevärvi nimetatakse sinakaks koiduhalliks, sest valguse käes võib sõiduki hallil kerel märgata sinakat helki. Koos oranžiga loob see värv stiilse kontrasti. Euroopa suurlinnatänavatel mõjub selline värvikombinatsioon rafineeritult, kuid samas silmatorkavalt ja kaunilt.

 

Salongis on kasutatud tumedamat ja sügavamat sinist, mida täiendavad kontrastsed elevandiluukarva ja oranžid toonid, mis sobivad välistoonidega hästi kokku.

 

Sway loomisel on saadud inspiratsiooni 2013. aasta Tokyo autonäitusel esimest korda esitletud ideeautost IDx. Just sellelt mudelilt pärineb Sway liugleva tiiva kujuline armatuurlaud.

 

Liuglev tiib mõjub äärmiselt elegantselt ja lihtsalt, luues salongi, kus esikohal on funktsionaalsus ning kus ei leidu ainsatki puhtdekoratiivset elementi.

 

Nii näiteks pole püütudki varjata, et konstruktsioonielemendid on just nimelt konstruktsioonielemendid. Ka ukselinkide alumiiniumvardad on vabalt eksponeeritud. Isegi kolme kodaraga rooli juures torkab silma põhimõte „lihtsuses peitub võlu" - kandiline alaosa ja alumiiniumist kodarad, ei midagi keerulist.

 

Juhi ette on paigutatud ainult kaks kõige põhilisemat näidikut, kõigi teiste funktsioonide jaoks on armatuurlaua keskel suur trapetsikujuline tahvelarvuti, mida on mugav kasutada nii juhil kui ka kaassõitjal.

 

Kerged istmed on valmistatud alumiiniumist - taas pole nende konstruktsiooni varjatud - ning kaetud kvaliteetse seemisnahka meenutava kangaga. Kohati on kasutatud ka pärliefektiga materjali ning õmblustehnikat, mida tavaliselt kohtab vaid luksuslike käekottide juures. Salongis kasutatud sügavsinised ja oranžid toonid täiendavad sõiduki välimust suurepäraselt.

 

Tegemist on küll väikeautoga, kuid üleliigse kola ja B-piilari puudumine ning lihtne, kuid elegantne konstruktsioon muudavad salongi ootamatult avaraks.

 

„Oleme püüdnud alati pakkuda klientidele midagi värsket, eripärast ja rabavat, mis muudavad status quo'd - heaks näiteks on mudelid Qashqai ja Juke. Me usume, et Sway jätkab neid traditsioone.

 

See Genfis esitlusele tulev uus ideeauto on mõnes mõttes eksperiment. Tahame näha, kuivõrd Nissanil õnnestub kompaktsete luukpärade klassi värskeid ideid tuua," lausus Nissan Motor Co., Ltd. disainivaldkonna vanemasepresident ja loomeinsener Shiro Nakamura.

 

Nissan Europe'i juhatuse esimees Paul Willcox kommenteeris: „Nissan on hoos. Ta esindab Euroopa autoturul - ja tegelikult kogu maailmas - julget uuenduslikku mõtteviisi. Meie kasvumootoriteks on Euroopa turul silmapaistva disainiga uued mudelid. Sway rõhutab taas, kui tähtsat rolli etendab Nissani jaoks kaubamärgi tugevdamisel ja kasvu tagamisel disain." 

Sway mõõtmed mm

Pikkus

4010

Laius

1780

Kõrgus

1385

Teljevahe

2570