Tagasi

NISSANI IDEEAUTO GRIPZ: RADIKAALNE SPORTMAASTUR

Põnev 2+2 viib crossover'i ideeauto uuele tasemele

  • Uut tüüpi sportlik kompaktmaastur nooremale põlvkonnale
  • Inspireeritud klassikalistest kõrberalliautodest ja võidusõiduratastest
  • Elektriauto tehnoloogiast tulvil ning jada-hübriidsüsteemil põhinev 'Pure Drive'e-Powerjõuallikas
  • Tutvustab Nissani tundeküllase geomeetriaga disainikeelt
  • Sisseehitatud pardakaamerad viivad Nissani ohutustehnoloogia uuele tasemele

Crossover'ite teerajaja Nissan esitles uut ideeautot, mis osutab margi uuendusmeelsele tulevikule. Nissani ideeautos GRIPZ, mille mõtlesid välja Euroopa ja Jaapani disainerid, sulanduvad kompaktmaasturi võimekus ja praktilisus ühte sportauto pakutava põnevuse ja sõiduomadustega.

 

Gripz, mis on tänu radikaalsele kujundusele ja täiustatud hübriidajami kontseptsioonile tulvil põnevus- ja seiklustunnet, on Nissani järgmine samm mängureeglite muutjana ning see annab aimu, kuidas segmendi teerajaja loodud tulevane kompaktmaastur võiks välja näha.

Gripz on kujundatud autona, mis on kahestunud isiksus: see on sõiduk, mis tuleb toime igapäevaste sõitudega, kuid pakub ka ainulaadset seiklust nädalavahetustel.

 

Samamoodi nagu jalgrattur kasutab ratast tööle jõudmiseks ning suundub seejärel samal sõiduriistal adrenaliinirohkele sõidule tööpäeva lõpus, saab Nissani ideeauto GRIPZ juht rinda pista linnatänavatega nädala sees, enne kui saab vabal päeval nautida sõitu mägedes.

Inspiratsioon

  

Kuigi see meenutab kompaktmaasturit, on Nissani ideeautol GRIPZ kõrgema sõidukõrgusega sportauto siluett ja varustus, mis võimaldab toime tulla katsumusterohkemate sõiduoludega.

 

Tulemus avaldab austust ühele Nissani esimestest crossover'itest - legendaarsele Safari ralli võitnud Nissan 240Z-ile. 1970ndatel läbisid need sportautod värskenduskuuri Nissani nelikveoliste mudelitega saadud kogemuste abil, et toime tulla California poolsaare ning Keenia, Uganda ja tänapäevase Tansaania lauskmaade nõudlike tingimustega. Neil ralliautodel oli kõrgem sõidukõrgus, tugevdatud vedrustus ja matti musta värvi iluliistud kapotil ja pakiruumil kõrvuti sügavpunase ja oranži kerevärviga.

 

Nissan 240Z-id oli tõestus sellest, et sportautod ei pea lõbu pakkumiseks olema maadligi. Nissani ideeauto GRIPZ tõestab seda taas - selles on ühendatud Nissani teadmised crossover'ite, nelikveoliste mudelite ja sportautode kohta ning uue põlvkonna jaoks ajakohaseks muudetud elektriajami võimekus.

 

Ajam

Nissan Gripz Concept on varustatud elektriauto tehnoloogial põhineva jada-hübriidsüsteemiga 'Pure Drive'e-Power. Säästlikku bensiinimootorit kasutatakse Nissan LEAFilt pärineva elektrimootori jõuallikana.

 

Ajamis on ühendatud paljud Nissani juhtseadmed, mis on loodud elektriautode väljaarendamise aastatepikkuse kogemuse tulemusena. Selline konfiguratsioon tagab sujuva, kiire ja lineaarse kiirenduse peaaegu hääletult ning ülimalt säästlikult. Selle tulemusena pakub GRIPZ sujuvat, täiustatud ja meeliülendavat sõiduelamust silmapaistva ökonoomsusega.

Kujundus

Ideeauto Gripz on pigem disainiväljendus, mitte olemasoleva mudeli asendaja, kuigi see annab vihjeid Nissani uuest tundeküllase geomeetriaga disainikeelest.

 

Crossover'i ideeautol on neli peamist disainielementi, mida Euroopas nähti esimest korda Nissan Swayl, ühel 2015. aasta Genfi autonäituse tähtedest. Nagu Swayl, on ka GRIPZil V-kujuline iluvõre, bumerangikujulised esi- ja tagatuled, „hõljuv" katus ja kaarjas C-piilar.

 

Ent sarnasused siinkohal lõppevad. Kui Sway vihjab kompaktsele luukpärale, siis GRIPZ on hoopis midagi muud.

„Nissan käis välja kompaktmaasturi idee, mille edu peegeldab Qashqai ja Juke'i tohutu populaarsus ja sellest tulenev turusegmendi kasv, samal ajal kui teised autotootjad püüavad talle järele jõuda. 

 

Kuigi Nissani ideeauto Gripz ei asenda otseselt kumbagi neist kahest menukast sõidukist, näitab see, millistesse äärmustesse kompaktmaasturit võib lükata," ütles vanemasepresident ja loomeinsener Shiro Nakamura.

 

Koostöös Londonis asuva disainikeskusega Nissan Design Europe ja Jaapanis paikneva Nissani rahvusvahelise disainikeskusega loodud Gripzi välisilme järgib tundeküllase geomeetriaga keresilueti kontseptsiooni, milles kujutatakse tugevaid kontraste dünaamilise, pinguloleva, ent teravaservalise pinna kaudu. 

Kahestunud isiksus

Võttes inspiratsiooniks võidusõiduratta tipptehnoloogilise lihtsuse - kaks ilmselget vasturääkivust -, on ideeautol süsinikraam, millele on asetatud väljendusrikkad kerepaneelid, mis meenutavad soomuskatteid.

 

Kujunduse läbivaks jooneks on katmata süsinikelemendid, mis toonitavad selliseid omadusi nagu esiukse esiservale antud bumerangikuju. GRIPZil on neli ust: sügavad eesmised liblikuksed, mis pöörduvad avamisel välja- ja ülespoole, ning tagahingedega pooluksed tagaosas. Kuna B-piilar puudub, on 2+2 salongi lihtne siseneda.

 

Esiosas domineerib Nissani V-kujuline iluvõre, mis on paigaldatud madalale ning mida ümbritsevad nelinurksed lähi- ja kaugtuledega laternad.

Tuledes on esikaamerad, mis salvestavad iga sõidu nagu jalgratturite puhul kasutatav kiivrikaamera. Otseülekande abil saab suurepärastel teedel toimuvad seiklused edastada üle maailma, et sõpradel oleks võimalik auto edasiliikumist oma tava- või tahvelarvutis või nutitelefonis reaalajas jälgida.

 

Bumerangikujulised päevasõidutuled paiknevad tulede kohal esitiibade peal ning on piirjooneks mati musta kapoti ja puna-oranži põhikerevärvi vahel. 

Matti musta värvi leidub ka rattakoopa laienditel, kitsal ja süvendatud kolmnurksel tagumisel külgaknal - mis kliirensi suurendamiseks suundub ülespoole - ning „hõljuva" katuseni viival A-piilaril. Katuse keskel asetseb klaaspaneel koos Bullet Grey värvitoonis komposiitpaneelidega kummalgi pool istmete kohal.

Auto tagaosas nende laius väheneb ja need sulanduvad ühte tagatuledega, mis peegeldavad eesmiste päevasõidutulede bumerangikuju ning kaarduvad ümber auto tagumise kolmveerandi.

 

Silmatorkav matti musta värvi lühendatud Kamm-tüüpi tagaosa annab ideeautole codatronca-efekti ning tagaluugi all asetseb paar kroomitud trapetsikujulist summutit.

Kolme kodaraga 22-tollised veljed on samuti saanud inspiratsiooni võidusõiduratastelt. Need on kerged, ent tugevad, ja suhteliselt õhukeste kõrgrõhurehvidega, mille Bridgestone on spetsiaalselt ideeauto jaoks valmistanud. Rehvi külgseintel olev punane ja valge graafika kordub auto roolil.

 

Kui välimus loodi Euroopas, siis salongi disainis Jaapanis asuv pühendunud meeskond. Nagu välimuse puhul, on ka kujunduse võtmeks funktsionaalne lihtsus.

Salong, milles taas segunevad omavahel matid hallid ning sügavpunased ja oranžid värvitoonid, rõhutab auto Tour de France'ilt saadud inspiratsiooni katmata torude, vormitud korvistmete ja kihilisusega, mis jäljendavad välisilme katvat efekti.

 

Istmed ja keskkonsool on otseselt jalgratastest inspireeritud, nagu ka ukselingid, mis on võidusõiduratta sadula kujulised. Samal ajal jäljendab kolme kodaraga rool auto rattaid, rehvi külgseintel leiduva spetsiaalse graafikani välja.

 

Samamoodi nagu Nissan Sway ideeautol ja hiljutistel seeriaautodel on Nissani ideeautol GRIPZ liugleva tiiva kujuline armatuurlaud. Selles elegantselt õhukeses kujunduses on tugevus ühendatud lihtsusega ning see jäljendab täiuslikult ideeauto karakterit.

 

„Seda, millist mõju selle ideeauto kujundus avaldab Nissani uuele crossover'ite põlvkonnale, me veel näeme, kuigi oleme väga innukad hindama publiku reaktsiooni, kui seda Frankfurdi autonäitusel esitletakse," lisas Nakamura.

 

Nissani ideeauto Gripz mõõtmed (mm)  

Pikkus              4100

Laius                1890

Kõrgus             1500

Teljevahe         2580