Tagasi

NISSAN NAVARA ENGUARD CONCEPT: ÜLIM PÄÄSTETÖÖDEKS MÕELDUD MAASTIKUPIKAP KOOS ELEKTRIAUTO (EV) KAASASKANTAVA AKUGA

  • Navara põhjal loodud päästesõiduki kontseptsiooni maailma esmaesitlus.
  • Nissani EV kaasaskantava akupaketi prototüübi maailma esmaesitlus, mis arendab edasi Nissani nutikate transpordilahenduste visiooni.
  • Navara EnGuard Concept näitab, kuidas auhindadega pärjatud Nissan Navara sobib kasutamiseks ka kõige keerukamates oludes.
  • Nissani tarbesõidukite seeria sisaldab ka ettevõtete jaoks sobilikke kaubikuid ja veokeid.

21.9.2016 — Nissan avaldas uue sõiduki 2016. aasta Hannoveri autonäitusel. Nissan Navara EnGuard Concept on vastupidav ja töökindel maastikupikap, mis on mõeldud kasutamiseks päästeplatvormina maailma kõige karmimates ja ekstreemsemates keskkondades. 

 

Navara EnGuard Concept põhineb Nissan Navara versioonil Double Cab Tekna, mis on praegu rahvusvahelise pikapite auhinna omanik, ning see on varustatud mitme eritellimusel valmistatud disainielemendi ja sõiduomaduste täiustusega. Samuti on see varustatud seadmetega, mis on mõeldud kasutamiseks hädaolukordades ja katastroofidest taastumisel. Seadmete hulka kuulub täiustatud kaameradroon, mis saab lennata õnnetuse toimumisala kohal ja anda olulist teavet võimalike ohtude kohta, mis võivad päästemeeskondadel ilmneda.  

Nagu iga Nissan Navara on ka Navara EnGuard Concept loodud olema vastupidav ja nutikas sõiduk ning sellel on erakordsed dünaamilised omadused ja standardvarustuses mitu ohutusfunktsiooni. Nende hulka kuulub Nissani teedrajav täisvaatemonitor koos 360-kraadise kaamerasüsteemiga.  

Navara EnGuard Concepti esitlemisega kaasneb ka kaasaskantava akupaketi maailma esmaesitlus, mille on loonud ja välja töötanud Nissan. Akupaketis on kasutatud Nissani järeleproovitud ja katsetatud EV akude tehnoloogiat, mis on juba saadaval 100% elektriautodes Nissan LEAF ja e-NV200. Navara EnGuard Concepti on integreeritud kaks kaasaskantavat akupaketti, mis tagavad töökindla, vaikse ja puhta mobiilse võimsuse tööriistade ning seadmete kasutamiseks, kui pikapit kasutatakse kõrvalistes asukohtades. 

 

Nissani kergete kaubaautode asepresident Philippe Guerin-Boutaud ütles: „Nissan Navara on vastupidav ja nutikas pikap, millega meie kliendid saavad sõita igasugustel teedel ja kasutada kõikvõimalikel otstarvetel. Nissan Navara EnGuard Concept on selle põhimõtte laiendus, mis demonstreerib, kuidas meie auhindadega pärjatud pikap sobib ideaalselt sõitmiseks ka kõige karmimatel maastikel.” 

Ta jätkas: „Meie EV kaasaskantava akupaketi prototüüp esitleb uut nägemust, kuidas Nissan saab oma maailmakuulsa EV akutehnoloogia ja asjatundlikkuse integreerida tulevikus uutesse valdkondadesse.” 

Nissan: üleilmne juht väikeste tarbesõidukite valdkonnas 

Nissan on üleilmne juht väikeste tarbesõidukite valdkonnas tänu laiale tootevalikule, mis hõlmab pikapeid, veokeid ja mitmekülgseid kaubaautosid, mis sobivad erinevates valdkondades tegutsevatele ettevõtetele. Valik hõlmab ka uut kaubikut NV300, mis avaldati samuti Hannoveri autonäitusel, ja teedrajavat täiselektrilist kompaktkaubikut e-NV200. See on portfell, millega kaasneb tipptasemel hooldus, Nissani kliendilubadus ning ainulaadne viie aasta / 160 000 km tarbesõidukite tehasegarantii*. 

Nissani tarbesõidukite alane asjatundlikkus tuleneb rikkalikust pärandist, mis ulatub tagasi rohkem kui 80 aastat ja seda demonstreerib kaubamärgi jätkuv edu rahvusvahelistel auhinnaüritustel. Navara on praegu rahvusvahelise pikapite auhinna hoidja. 

Tarbesõidukite valdkonnal on Nissani nutikate transpordilahenduste visiooni toetamises oluline roll ja selle praegustele mudelitele on paigaldatud ohutusfunktsioonid, mille eesmärk on nullheitkogustega sõidukid ja mitte ühtegi liiklussurma. Need on Nissani autonoomse sõidutehnoloogia alustalad.­­ Navara EnGuard Concept toetab nutikaid transpordilahendusi oma kaasaskantavate akupakettidega. 

Nissan Navara EnGuard Concept üksikasjalikult 

Tugevad tormid, üleujutused, maavärinad ja tsunamid – uudiseid loodusõnnetustest kuuleb üleilmses ajakirjanduses pidevalt ja tundub, et neid juhtub järjest rohkem. Päästeorganisatsioonide jaoks üle terve maailma on oluline, et neil oleks oma töö jaoks õiged vahendid, mis aitavad jõuda abivajajateni ja päästa elusid. Väga oluline on jõuda katastroofipiirkonna keskmesse kiiresti ja ohutult. 

Nissan Navara EnGuard Concept on selle jaoks ideaalne vahend. Sõidukile on tehtud mitu modifikatsiooni, mis on standardse Navara pikapi muutnud mobiilseks päästeplatvormiks. Seda on tõstetud 50 mm kõrgemale, mis suurendab kliirensit ja võimaldab sõidukiga sõita veelgi karmimal maastikul. Eesmist ja tagumist rööbet on suurendatud vastavalt 80 mm ja 94 mm (mõlemad on nüüd 1620 mm), et suurendada karmil maastikul stabiilsust. Standardselt 18-tollised valuveljed on asendatud uute 16-tolliste velgedega ja haarduvuse suurendamiseks on kasutatud 285/75/R16 maastikurehve. 

Kõige silmapaistvam muudatus võrreldes standardse Navaraga on nähtav sõiduki külgedel, kus eesmistele ja tagumistele rattakoobastele on paigaldatud kohandatud ületiivad. Nende vahel on uued vormitud küljetorud, mille ülemisel pinnal on haarduvuse suurendamiseks kummist ribad. Juhipoolsel A-piilaril on snorkel, mis tõstab mootori õhu sisselaskeava kõrgemale, juhuks kui sõidukiga on vaja sõita läbi jõgede. 

Nissan Navara kõige praktilisem osa on selle kast, mis kehtib ka Navara EnGuard Concepti korral. See on ümber kujundatud mobiilseks aluseks päästetöötajatele ning täielikult varustatud vahenditega, et päästa elusid kõrvalistes asukohtades ning keerulistes tingimustes. 

Tagaluugil on nüüd uus vormitud kate ja kõrgel asetsev pidurituli, mis on sõitjateruumist ümber paigutatud. Tagaluugi langetamisel avaneb päästevarustust täis kast, mis on asetatud kahele väljatõmmatavale alusele, et päästetöötajad pääseksid neile hõlpsamalt ligi. Mõlemad alused on valmistatud vastupidavast kahekihilisest klaaskiust ja need on 800 mm ulatuses väljatõmmatavad. 

Madal ülemine alus on kasti laiune ja sisaldab kergeid esemeid, nagu kahesuunalised raadiotelefonid, võimsad taskulambid, tulekustutid, köied ja ronimisvarustus ning labidas ja kirves. Alumine alus on sügavam ja kitsam ning hõivab Navara EnGuard Concepti kastist ainult kolmandiku. Seda kasutatakse suuremate esemete hoiustamiseks, nagu hapnikuballoon ja elustamiskomplekt, päästevestid ja ujumisabivahendid. 

Kaasaskantavad akupaketid: kaugtoide viib Nissani nutikate transpordilahenduste visiooni edasi 

Aluse külgedel, kasti vasakus ja paremas osas on kaks kaasaskantava akupaketi prototüüpi. Hannoveri autonäitus tähistab selle eksperimentaalse tehnoloogia avalikustamist ja demonstreerib Nissani EV akutehnoloogia alternatiivset kasutusvõimalust. Nissani elektriautosid on üle maailma müüdud rohkem kui 250 000 üksust, mis asetab kaubamärgi selle kiiresti areneva sektori esiplaanile ja ideaalsele kohale, et kasutada oma asjatundlikkust edaspidi uute sõidukisektorite ja tarbijavõimaluste avastamiseks. 

Paigale ühendatult on akupaketid pidevalt laadimisrežiimis, kasutades sõiduki diiselmootori tekitatud võimsust, et hoida end hädaolukorras kasutamiseks valmis. Kumbki pakett on 2 kW seade ja koosneb seitsmest Nissani EV akumoodulist, mis asuvad ilmastikukindlas masintöödeldud alumiiniumkorpuses. 

Päästeoperatsioonil saab neid kasutada lõikamis- või tõstmisvarustuse käitamiseks ja need on tõhus alternatiiv bensiinigeneraatorile. Eeliseid on mitu: generaator on lärmakas, kuid vaikne ja vibratsioonivaba kaasaskantav akupakett lihtsustab suhtlust päästetöötajate vahel ja võimaldab paremini kuulda pääsenute hüüdeid. Kuna kaasaskantavad akupaketid ei tekita heitkogust ja need ei sisalda tuleohtlikku kütust, saab neid kasutada ka suletud ruumides, nagu hooned või koopad. 

Pakettidel on kaks sisend(laadimis)pesa – 220 V vahelduvvoolupesa ja päikesepaneeli konnektor. Viiest väljundpesast kaks on 220 V vahelduvvoolupesa ja kolm USB-porti. Kaasaskantavate akupakettide otstes on süvendid, mis võimaldavad neid hõlpsalt kanda. 

Nutikate transpordilahenduste visiooni osana töötab Nissan selle kallal, et leida viise, kuidas rakendada oma EV akutehnoloogiat ühiskonnas veelgi suuremal määral. Need akupakettide prototüübid on reaalselt toimiv näide sellest, kuidas neid saab kasutada uutes sektorites, et pakkuda puhtamaid ja jätkusuutlikumaid energialahendusi. 

2016. aasta alguses väljakuulutatud Nissani nutikate transpordilahenduste strateegia loodi eesmärgiga juhtida Nissani tootearendust ja see aitab suunata ettevõtte olulisi otsuseid seoses autode toiteallikate, sõitmise ja ühiskonda integreerimisega. Samal ajal on kesksel kohal ka nauditavama sõiduelamuse loomine. 

Kõrgele lendav kaameradroon saadab sõidukisse pilte 

Navara EnGuard Concepti kasti tagumises vasak- ja parempoolses ülemises servas on motoriseeritud avamisega panipaigad. Juhipoolsel küljel on kaasaskantav esmaabikomplekt kergemate vigastuste ravimiseks ning ka kaasaskantav defibrillaator. Kõrvalistuja küljel on 20,5-tolline HD-ekraan, mis kuvab drooni reaalajas video. 

Drooniks on tipptasemel seade DJI Phantom 4, mille töökõrgus on 6000 meetrit. Vaid 1380 grammi kaaluv droon suudab lennata kiirustel kuni 20 m/s ligikaudu 30 minutit. Drooni alumisel küljel paiknev 12,4-megapiksline kaamera suudab jäädvustada videot ja fotosid ning seda hoiab stabiilsena kolmeteljeline kardaanriputi. Navara EnGuard Concepti pardal hoiustatakse seda alumise aluse tagaosas. 

Motoriseeritud panipaikade kõrval asuvad integreeritud pistikupesad, mida on kokku neli, kaks kasti kummalgi küljel, mis on kaetud individuaalsete masintöödeldud alumiiniumkatetega. Sõiduki kummalgi küljel on sisend- ja väljundpesa, mis on ühendatud kaasaskantavate akupakettidega. 

Kasti tagaosas on kummaski küljes süvendatud anodeeritud metallist rööbas, mis võimaldab lisalasti vedamiseks kinnitada reguleeritavad klambrid. Rööpad on täpselt samasugused, mida kasutatakse standardse Nissan Navara kastis. Navara EnGuard Concepti uude turvakaarde, mis asub C-piilari taga, on integreeritud veel kaks hoiukappi. 

Kohandatud välisvalgustus ja vints päästemissioonide jaoks 

Navara EnGuard Concepti sõitjateruumi katusejoon on saanud täielikult uue kujunduse ja on 136 mm kõrgem kui standardsel Navaral. Sellele on paigaldatud võimas 360-kraadine LED valgustusseadmestik ja igasse nurka on paigaldatud sinised hädaolukorra tuled, mis on nähtavad igalt poolt. Seadmestiku külgedel on valged LED tuled ning esi- ja tagakülje saab lülitada suure võimsusega režiimile, mis valgustab päästetöötajate jaoks laia ala. 

Sinised tuled on paigaldatud ka kõigi nelja ületiiva peale ning uue kujundusega eesmistesse udutuledesse ja tagatulede paneeli. Kõik tuled on diskreetsema välimuse jaoks disainitud olema enne sisse lülitamist vähem silmatorkavad. 

Teiste muudatuste hulka kuulub võimas vints, mis on integreeritud uue kujundusega eesmisesse põrkerauda, ning kasti alla on kinnitatud täissuuruses tagavararatas. Autol on ka veokonks, mille pukseerimisvõime on 3500 kg ehk sama mis standardsel Navaral. 

Kere on saanud helehalli läike ja peamised abivahendid, nagu küljetorud, rattad, pistikupesad ja vintsi konks on värvitud fluorestseerivaks roheliseks. Kleebiste hulka kuuluvad siksakilised hädaolukorra helkurkleebised kõigi nelja ukse alumisel küljel ja tuvastusnumber 23 mitmes kohas, kaasa arvatud katusel. B-piilar on musta mattpinnaga, uksekäepidemed, küljepeeglite korpused ja küljeakende liistud on läikivmustad. 

Värvivalik olenevalt hädaolukorrast 

Värvivalik mõeldi sõiduki arendustöö ajal hoolikalt läbi. Arvesse võeti selle rolli päästesõidukina ning seda, kuidas päästetööstuses kasutatakse erinevaid toone. Näiteks avaldas Nissani uuring, et fluorestseeriv roheline on päevavalguses kõige paremini nähtav värv ning värvipimedad inimesed tunnevad selle kõige lihtsamalt ära. Samuti oli oluline värvi asukoht. Näiteks asuvad siksakilised hädaolukorra helkurkleebised uste alumisel küljel selleks, et lähenevad sõidukid näeksid neid oma esitulede valguses võimalikult kiiresti. 

Nissan Navara EnGuard Concepti sõitjateruumis on kõik standardsed metallist detailid asendatud kvaliteetsete musta värvi detailidega. Dekoratiivse kujunduse eemaldamine loob funktsionaalsema välimuse ning võimaldab sõitjatel hõlpsamini keskenduda juhtseadistele, mida nad peavad kasutama päästetööks. Ainuke erand on sõitjateruumi uksekäepidemed, mis on säilitanud oma kroomviimistluse, et neid oleks tumedama tooni taustal lihtsam üles leida. 

Jällegi võeti arvesse seda, kuidas on teistel päästesõidukitel värve kasutatud. Näiteks on uksetaskutele antud fluorestseerivad põhjad, et neid leiaks kergemini üles ja sõitjad näeksid, kas seal on midagi sees. 

Uue kujundusega istmed on kaetud kulumiskindla materjaliga SuperFabric, millel on silmapaistev roheline soomusvesti kujundus ja nurkades valge helkurääris, et istmeid oleks pimedas lihtsam näha. 

Ohutussüsteemide hulka kuulub täisvaatemonitor 

Navara EnGuard Concepti varustustase põhineb tippklassi varustustasemel Tekna, mis tähendab, et sõiduki standardvarustusse kuulub mitu funktsiooni, mis võivad päästeolukorras kasulikud olla. Nende hulka kuulub navigeerimissüsteem NissanConnect, mis võimaldab leida kõige kiiremaid marsruute, ning kahetsooniline kliimaseade ja soojendusega istmed, et muuta sõitjate olemine mugavamaks. Kõige kasulikum funktsioon on Nissani teedrajav täisvaatemonitor, mis kasutab 360-kraadist kaamerasüsteemi, et kuvada armatuurlaua ekraanil sõidukist ja selle ümbrusest selge linnulennuline ülevaade. See on päästetöötajate jaoks ideaalne tööriist, mis võimaldab navigeerida keerulistel maastikel ilma viivitusteta, mis võivad tekkida autost välja astumisel. 

Sõidukit on täiustatud ka mehaanilisest küljest. Nagu kõik Navarad, on see ehitatud vastupidava redelraami peale, kuid Navara EnGuard Conceptil on uus täielikult reguleeritav vedrustus, millel on võimendatud nailonpuksid, mis suurendavad sooritusvõimet maastikul veelgi. 

Ka pidurid on uued – kõigil ratastel on neljasilindrilised puuritud ja ventileeritud 300 mm ketaspidurid. Sõiduki mootor on jäänud samaks. Kasutatud on Navara tipptasemel 2,3-liitrist 190 hj kaksikturboga diiselmootorit ning seitsmekäigulist automaatkäigukasti koos nelikveo võimalusega. Mootor vastab uusimale Euro 6 standardile ja sisaldab valikulise katalüütilise redutseerimise süsteemi, mis vähendab NOx-heitkoguseid. Navara EnGuard Concepti CO2-heitkogused on 183 g/km, kuid tootmises oleva Nissan Navara 160 hj manuaalkäigukastiga kaheveolisel versioonil vaid 159 g/km. 

Nissan Navara EnGuard Concepti ja Nissani kaasaskantava akupaketi on välja töötanud Nissan Design Europe (NDE), mis asub Ühendkuningriigis Londonis.