Tagasi

Nissan Micra: mõõtude järgi tehtud supermini

  • Nissani töötajatelt võeti mõõdud, et luua 200 inimesest koosnev „igas kujus ja suuruses” katsemeeskond.
  • Ergonoomilisele disainile lihtsa, kuid innovaatilise lahenduse tulemuseks on oma klassis juhtiv ruumikus esiistmetel.
  • Ergonoomikaga seotud täiustatud tehnoloogia suurendab turvalisust.


15.02.2017
. - Eurooplased muutuvad järjest pikemaks: Madal- ja Skandinaaviamaade elanikud kuuluvad nüüd ametlikult kõige pikakasvulisemate inimeste hulka maailmas. Keskmine Hollandi mees on tänapäeval 182,5 cm pikk. Kuid kõik nii „kõrgele" ei jõua, kuna Kreekas on naiste keskmine pikkus vaid 160 cm.

 

Selline mitmekesisus püstitas uue Micra kallal töötavatele Nissani inseneridele põneva ülesande. Lisaks sellele, et nad pidid looma salongi, mis oleks mugav igas pikkuses juhtidele ja sõitjatele, pidid nad seda tegema superminis, mille välispikkus on vaid 3999 mm.

 

Nissani Euroopa tehnilise keskuse (NTCE) meeskond Ühendkuningriigis Cranfieldis oli selle ülesandega tegelemiseks selgelt valmis. Uue Micra ruumikus esiistmetel on oma klassi suurim, mis on saavutatud tänu innovaatilisele mõõtude võtmise lahendusele.

 

NTCE ergonoomikaosakonna vaneminsener Lee Griggs selgitas: „Mõte on väga lihtne. Valisime välja erinevas suuruses NTCE töötajad ja võtsime igaühelt 40 erinevat mõõtu, pannes kirja kõik, alates pikkusest ja silmade kõrgusest istudes ning lõpetades käte ja jalgade pikkusega.”

 

Lee lisas: „See tähendab, et meil on alati olemas 200 inimest, kellele saame helistada oma uusimate ideede või muudatuste kinnitamiseks. Muidugi on meil paigas ka sisestandardid, mida järgida, kuid tagasiside tegelikelt kasutajatelt on täpselt sama tähtis.”

 

NTCE pikim töötaja on 200 cm ja lühim 152 cm pikkune, mis tähendab, et Micra ruumika salongi loomisel saadi andmeid väga mitmekülgselt valimilt.

 

Lee jätkas: „Micral on oma klassi suurim istmete ette-taha liikumisulatus ning põhivarustusse kuulub reguleeritava kauguse ja kaldenurgaga rool, mis tähendab, et igaüks leiab endale mugava asendi.”

 

Auto arendusprotsessi alguses tehti kindlaks oma klassi parim mugavus ja parimad reguleerimisvõimalused nii pikkadele kui ka lühikestele juhtidele. See oli peamine tegur, et uue Micra salong avaldaks muljet klientidele, kes otsivad endale varasemast väiksemat mudelit.

 

Need juhid soovivad näha ka suurepärast disaini ja kvaliteetseid salongimaterjale. Sel ajal, kui Lee meeskond võttis hoolikalt arvesse erinevaid lülisamba kujusid ja jäsemete pikkusi, tegelesid Nissani disainerid tõeliselt meeliülendava salongi loomisega.

 

Tulemuseks on hämmastav purilennuki tiiba meenutav armatuurlaud ning puuteekraaniga teabe- ja meelelahutussüsteem, mis on standardne kõigis varustustasemetes peale kõige soodsama. Armatuurlaua kahevärviline pehme polsterdus kuulub terve seeria põhivarustusse ja saadaval on ka salongi silmatorkavad isikupärastamise valikud.

 

Micra ergonoomiline salong on suurendanud ka turvalisust. Näiteks suutsid NTCE insenerid arendustöö ajal uusimate kõrglahutusega kaamerate ja silmade jälgimise tehnoloogia abil täpselt aru saada, milliseid armatuurlaua osi ja näidikuid ning kui kaua juhid vaatavad.

 

Need andmed aitasid arendusetapis välja töötada salongi lõpliku ülddisaini. Konkurentide sõidukitega võrdlemine näitab, et uue Nissan Micraga on teelt kõrvale vaatamise aeg B-segmendis lühim.

 

Koos uusima täiustatud ohutustehnoloogiaga on uus Micra üks kõige turvalisemaid väikeautosid. Auto süsteemide hulka kuuluvad intelligentne sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem, mis juhib sõiduki sõiduraja keskele tagasi, ja intelligentne hädapidurdusabi koos jalakäija tuvastusega.

 

Uus Nissan Micra jõuab Baltimaades müüki mais.