Uudised

Tagasi

NISSAN ALANDAB TÄISELEKTRILISE LEAFI HINDA

Nissan muudab 0-emissiooniga sõidukid taskukohasemaks, langetades täiselektrilise Nissan LEAF'I hinda 3000€ võrra kõigil Euroopa turgudel. Muudatus on osa globaalsest plaanist muuta LEAF taskukohasemaks teedrajavaks elektriautoks kolmel põhiturul: Jaapanis, Euroopas ja Põhja-Ameerikas.

Lisaks tehasehinna vähendamisele pakutakse klientidele ka atraktiivseid finantslahendusi Nissan Finance poolt. Maailma enimmüüdud elektriauto Nissan LEAF'i mudeliuuendus saabub aasta keskel, samas uus hinnastus on koheselt kehtiv.

Sellele lisanduvad ELMO projekti poolt pakutavad toetused, mis tähendab, et klient võib saada uhiuue LEAFi omanikuks kõigest 18 900 euro eest.

Nissan LEAF võitis 2011. aastal, mil ta turule toodi, nii maailma, Euroopa kui kaJaapani aasta auto auhinna. Praeguseks on üle maailma müüdud umbes 50000 Nissan LEAFi elektrisõidukit, mis näitab, et akutoitel autod on valmis andma tähelepanuväärse panuse sõidukite poolt õhku paisatavate heitmete vähendamisse kogu maailmas.

Nelja uksega viiekohaline Nissan LEAF on pälvinud kiidusõnu oma kvaliteedi ja erakordse töökindluse eest. Ta on sama ruumikas ja praktiline ning sama heade sõiduomadustega kui konkurendid, kuid erineb märgatavalt ühe asja poolest. Ta on puhas elektrisõiduk- täiesti heitmevaba ja väikeste jooksvate kuludega.

Nissani enda arendatud väikesemõõtmeline elektrimootor paikneb auto esiotsas ja käitab esirattaid. Vahelduvvoolumootori võimsus on 80kW ja pöördemoment 280Nm, millest piisab enam kui 145km/h tippkiiruseks. LEAFi sõiduulatus ühe laadimisega on uue Euroopa sõidutsükli (NEDC) järgi 175km.

Kompaktsete liitiumioonakude laadimiseks kodusest vooluvõrgust kulub kuni kaheksa tundi, kuid tänu kiiresti laienevale kiirlaadijate võrgustikule saab 30% ulatuses laetud aku ligikaudu 15 minutiga 80%ni laadida. Kui aku on päris tühjaks saanud, siis kulub 80% laetuse saavutamiseks pool tundi.

Strateegilistesse punktidesse paigutatud kiirlaadijad on tekitanud Euroopasse terve hulga nn elektrilisi maanteid, mis vähendab tunduvalt muret elektrisõidukite potentsiaalse sõiduulatuse pärast ja muudab LEAFi palju praktilisemaks igapäevasõidukiks. Praeguseks on Euroopasse paigaldatud umbes 600 LEAFiga ühilduvat CHAdeMO kiirlaadijat.

Elektrisõiduki omanikele pakutavad soodustused on riigiti erinevad: ühed lubavad elektrisõidukitel siseneda tavasõidukitele keelatud kesklinna piirkondadesse, teised pakuvad spetsiaalseid parklaid ja tasuta parkimist, kolmandad lubavad kasutada bussiradu, neljandad teevad maksusoodustusi või annavad koguni maksuvabastuse. Mõnel juhul on isegi laadimiseks pakutav elekter tasuta.

Nissan LEAFi standardvarustus on väga rikkalik. Selle satelliitnavigatsioonisüsteemi juurde kuulub ka Nissani ainulaadne telemaatikasüsteem Carwings, mis võimaldab omanikul juhtida küttesüsteemi ja kliimaseadet ning jälgida laadimisprotsessi eemalt nutitelefoni vahendusel.

Standardvarustusest leiab ka parkimist hõlbustava tahavaatekaamera, nutika võtme, LED-esituled ja Bluetoothi. Kõik LEAFid ühilduvad kiirlaadijatega. Euro NCAP kokkupõrkekatses pälvis Nissan LEAF maksimaalsed viis tärni.

Nissan LEAF pakub samasugust juhitavust ja sõidukogemust kui tavaauto, kuid liigub peaaegu hääletult ja heitmevabalt. Nagu Euroopa aasta auto žürii teatas: „See sõidab ja käitub nagu tavaline tänapäevane sõiduk- mõnes mõttes isegi paremini."

„Pole kahtlustki, et Nissan LEAF on revolutsioon. LEAFi-omanikud usuvad siiralt, et heitmevaba transport ei ole mitte tulevik, vaid käegakatsutav reaalsus," lausus Nissan Europe'i vanemasepresident Paul Willcox.

„LEAFi luues oli Nissani eesmärk teha heitmevabad sõidukid tavatarbijale kättesaadavaks. Meie hinnalangetus on selle järjekordseks tõestuseks, võimaldades veel rohkematel inimestel elektrisõiduki usku pöörduda."

Uuendatud mudeli tootmine algab Nissani Euroopa tehases Suurbritannias Sunderlandis 2013.aasta kevadel.